facebook pixel

Ν. Κορέα: Ανασύρθηκαν 19 σοροί

Οι δύτες έχουν ανασύρει μόνο 19 σορούς από το κουφάρι του πλοίου που ναυάγησε τη Μεγάλη Τετάρτη στα ανοικτά των ακτών της Νότιας Κορέας με 476 επιβαίνοντες. Χρειάστηκαν 3 ημέρες προκειμένου οι 500 δύτες, που δίνουν μάχη ενάντια στα ισχυρά ρεύματα και τη σχεδόν μηδενική ορατότητα, να μπορέσουν να αρχίσουν να ανασύρουν τις σορούς από το ναυάγιο, γεγονός που επιτρέπει να αρχίσει η μακρά και επώδυνη διαδικασία αναγνώρισης των θυμάτων από τις οικογένειες.

Ο μέχρι στιγμής απολογισμός κάνει λόγο για 58 νεκρούς και 244 αγνοούμενους, στην πλειονότητά τους εφήβους που πήγαιναν σχολική εκδρομή. Οι δύτες ανέσυραν χθες τις τρεις πρώτες σορούς από το πλοίο αφότου έσπασαν το φινιστρίνι μιας καμπίνας επιβατών. Σήμερα ανέσυραν άλλες 16 σορούς, ανακοίνωσε η ακτοφυλακή. Οι σοροί έχουν μεταφερθεί σε σκηνές στο λιμάνι του νησιού Τζίντο, κοντά στο σημείο του δυστυχήματος, όπου οι συγγενείς των επιβατών έχουν συγκεντρωθεί σε ένα γυμναστήριο. Αστυνομικοί που έχουν τοποθετηθεί στο εξωτερικό των σκηνών ξεσπούν σε κλάματα όταν ακούνε τους γονείς να φωνάζουν μέσα σε αυτές. 

Οι εισαγγελικές αρχές που ερευνούν την τραγωδία δήλωσαν σήμερα ότι θέλουν να παρατείνουν την κράτηση του πλοιάρχου και των άλλων 2 αξιωματικών καθώς επιχειρούν να ξεκαθαρίσουν τα αίτια του δυστυχήματος. Μια πιο ξεκάθαρη εικόνα άρχισε να σχηματίζεται για τη χρονική στιγμή γύρω από το ναυάγιο όταν η ακτοφυλακή έδωσε στη δημοσιότητα μια συνομιλία μεταξύ των ελεγκτών θαλάσσιας κυκλοφορίας και του πλοίου. Σύμφωνα με την απομαγνητοφώνηση στις 9:25 το πρωί οι ελεγκτές είπαν στον πλοίαρχο να «αποφασίσει τον καλύτερο τρόπο για να απομακρύνει τους επιβάτες» και ότι θα έπρεπε να «λάβει την τελική απόφαση εάν θα προχωρήσει ή όχι στην εκκένωση του πλοίου». 

Η συνομιλία αποκαλύπτει ότι το πλήρωμα του πλοίου ανησυχούσε ότι δεν υπήρχαν αρκετές σωστικές λέμβοι για να μεταφέρουν όλους τους επιβάτες. Αυτόπτες μάρτυρες έχουν δηλώσει ότι ο πλοίαρχος και κάποια μέλη του πληρώματος μπήκαν τις σωστικές λέμβους πριν από τους επιβάτες. 

Την ίδια ώρα ο εισαγγελέα Γιανγκ Τζουνγκ ζιν αποκάλυψε κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης τύπου στο Μόκπο ότι κάποιοι από το πλήρωμα έχουν επιβεβαιώσει ότι δεν είχαν λάβει εκπαίδευση σωστικών. «Προσπαθούμε να μάθουμε εάν υπήρξε επιπλέον αμέλεια» είπε ο εισαγγελέας.

Γονείς και άλλοι συγγενείς των αγνοουμένων θρηνούν και συνάμα ζητούν απόδοση ευθυνών και τιμωρία των υπευθύνων για τον χαμό των δικό τους ανθρώπων. Οι τραγικές φιγούρες των συγγενών σαν χαμένοι περιμένουν μια είδηση, από τη μεγάλη γιγαντοοθόνη που εγκαταστάθηκε στο γυμναστήριο του Λυκείου Ντανουόν των μαθητών που επέβαιναν στο μοιραίο οχηματαγωγό, μεταδίδοντας απευθείας τις προσπάθειες των σωστικών συνεργείων. 

Σε ένα δέντρο έξω από αυτό το γυμναστήριο κρεμάστηκε τη Μεγάλη Παρασκευή ο υποδιευθυντής του σχολείου, που ήταν ένας από τους διασωθέντες της τραγωδίας.

Πάντως η οργή και η αγανάκτηση των συγγενών των θυμάτων διογκώνονται καθημερινά. Οι γονείς των αγνοούμενων μαθητών κατηγορούν τις αρχές, τις οποίες κατηγορούν για αδιαφορία και ψεύδη και τον πλοίαρχο Λι Τζουν Σοκ, καθώς την ώρα που εκατοντάδες επιβάτες του πλοίου βρέθηκαν παγιδευμένοι εκείνος βρισκόταν στο πίσω μέρος του πλοίου, και μάλιστα αντί να εγκαταλείψει το σκάφος τελευταίος ήταν από τους πρώτους που φρόντισαν να σώσουν τη ζωή τους.

Μιλώντας εκ μέρους των άλλων γονιών ένας άνδρας δήλωσε ευθέως: «Η κυβέρνηση είπε ψέματα» και πρόσθεσε «Σας ρωτώ όλους: Έτσι γίνονται τα πράγματα στη Νότια Κορέα; Σας παρακαλούμε μία ακόμη φορά, σας παρακαλώ, σώστε τα παιδιά μας». Ο ίδιος αμφισβήτησε την έκταση της κινητοποίησης υποστηρίζοντας ότι στο σημείο της τραγωδίας έχει δει μερικά σκάφη και δύτες και όχι 500 δύτες, 169 πλοία και 29 αεροπλάνα, όπως ισχυρίζεται η νοτιοκορεάτικη κυβέρνηση. 

Δεκατέσσερις μαθητές και δάσκαλοι του λυκείου, που βρίσκεται στην πόλη Ασάν, μια βιομηχανική πόλη στα περίχωρα της Σεούλ όπου ζουν κυρίως εργάτες σε εργοστάσια και οικογενειάρχες της μεσαίας τάξης, έχουν βρεθεί νεκροί μετά το ναυάγιο. Το σχολείο στο οποίο φοιτούν σχεδόν 1.400 μαθητές έχει κλείσει ως τις 23 Απριλίου.

Στις τάξεις του σχολείου, στο οποίο φοιτούσαν οι αγνοούμενοι μαθητές, οι συμμαθητές τους αφήνουν μηνύματα στα θρανία τους, στους πίνακες και τα παράθυρα ζητώντας την ασφαλή επιστροφή των φίλων 
τους. Στην είσοδο του Λυκείου ομάδες του Ερυθρού Σταυρού της Νότιας Κορέας μοιράζουν νερό και τρόφιμα στους φίλους και συγγενείς των αγνοούμενων μαθητών. Νοτιοκορεάτικες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν εγκαταστήσει δωρεάν τηλέφωνα ώστε να μπορούν να επικοινωνούν με όσους έχουν μεταβεί στο σημείο της τραγωδίας.

Στο μεταξύ καθώς του κουβάρι των ευθυνών ξετυλίγεται αποκαλύπτεται ότι ήταν η 26χρονη τρίτη αξιωματικός, που βρισκόταν στο πηδάλιο του Sewol την ώρα που σημειώθηκε η ναυτική τραγωδία. Η νεαρή αξιωματικός δεν είχε οδηγήσει ποτέ ξανά πλοίο σε αυτήν την διαδρομή. Η διαδρομή αυτή είναι γνωστή λόγω των ισχυρών ρευμάτων που υπάρχουν στην περιοχή. 

Ο 69χρονος πλοίαρχος του πλοίου, Λι Τζουν Σέοκ, συνελήφθη κατηγορούμενος για αμέλεια μαζί με άλλα δύο μέλη του πληρώματος του πλοίου, στα οποία περιλαμβάνεται η υποπλοίαρχος που βρισκόταν στο πηδάλιό του όταν αυτό ναυάγησε. Το δικαστήριο που έδωσε εντολή για την σύλληψη του πλοιάρχου και των δύο μελών του πληρώματος του πλοίου ανακοίνωσε ότι προχώρησε στο μέτρο αυτό για να αποτραπεί το ενδεχόμενο οι ύποπτοι να αποκρύψουν ή να καταστρέψουν στοιχεία.

Οι 476 επιβάτες έλαβαν εντολή να μην μετακινηθούν από τη θέση τους για περισσότερα από 40 λεπτά, σύμφωνα με τις μαρτυρίες κάποιων από τους διασωθέντες. Όταν το πλοίο πήρε κλίση ήταν πολύ αργά, καθώς οι επιβάτες δεν κατάφεραν να διασχίσουν τους διαδρόμους την ώρα που η στάθμη του νερού ανέβαινε.

Ο πλοίαρχος του πλοίου εξήγησε το Σάββατο ότι καθυστέρησε την εκκένωση του πλοίου εξαιτίας της θαλασσοταραχής και της απουσίας σωστικών σκαφών. «Εκείνη την ώρα (στη διάρκεια των 40 λεπτών μετά την πρόσκρουση), δεν είχαν φτάσει τα σωστικά σκάφη. Δεν υπήρχαν ούτε ψαροκάικα ούτε άλλα σκάφη για να βοηθήσουν», δήλωσε ο πλοίαρχος με κατεβασμένο το κεφάλι του και καλυμμένο με μια κουκούλα, σύμφωνα με τηλεοπτικές εικόνες. «Τα ρεύματα ήταν ισχυρά και τα νερά πολύ κρύα στο σημείο εκείνο», πρόσθεσε. «Σκέφτηκα ότι οι επιβάτες θα παρασύρονταν και θα αντιμετώπιζαν δυσκολίες αν εκκένωναν το πλοίο άτακτα, χωρίς σωσίβια», εξήγησε ο ίδιος. «Το ίδιο θα ίσχυε κι αν είχαν σωσίβια», κατέληξε.

Ο πλοίαρχος είναι αντιμέτωπος με πέντε κατηγορίες, μεταξύ αυτών αμέλεια, παραβίαση του δίκαιου της θάλασσας, ενώ κατηγορείται και επειδή ήταν από τους πρώτους που απομακρύνθηκαν από το πλοίο την ώρα που οι επιβάτες εξακολουθούσαν να είναι παγιδευμένοι και κινδύνευαν. 

Ορισμένοι συγγενείς των παιδιών που αγνοούνται προσέφεραν δείγμα του DNA τους για να βοηθήσουν στην αναγνώριση των σορών, καθώς όσο περνούν οι ώρες η επιχείρηση διάσωσης μετατρέπεται μάλλον σε μια αποστολή περισυλλογής των νεκρών που έχουν εγκλωβιστεί στο κύτος του Sewol.

Ειδικοί που επικαλείται το νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Γιονχάπ δήλωσαν ότι επιβάτες θα μπορούσαν να επιβιώσουν σε θύλακες με αέρα εντός του πλοίου για 72 ώρες. Ωστόσο από την Μεγάλη Τετάρτη που βυθίστηκε το οχηματαγωγό πλοίο δεν έχει ανασυρθεί άλλος επιζών, σύμφωνα με το πρακτορείο.

«Καθώς ως το βράδυ προβλέπεται να επιδεινωθούν οι καιρικές συνθήκες, κάνουμε ό,τι μπορούμε για να υπάρξει πρόοδος» στις έρευνές μας, σημείωσε ο αξιωματικός της ακτοφυλακής Τσόι Σανγκ Χουάν. Περίπου 650 αξιωματικοί του πολεμικού ναυτικού και της ακτοφυλακής μετέχουν στις έρευνες, μαζί με πολίτες που είναι δύτες, σύμφωνα με το Γιονχάπ.

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή