facebook pixel

Αυτοκτονησε ο υποδιευθυντης του λυκειου των μαθητων που ταξιδευαν με το μοιραιο πλοιο

Αυτοκτόνησε ο υποδιευθυντής του λυκείου στην Νότια Κορέα

Με την ελπίδα ότι παραμένουν ζωντανοί όσοι από τους επιβαίνοντες στο Sewol εγκλωβίστηκαν στην τραπεζαρία του πλοίου, κατά τη βύθιση του, τα σωστικά συνεργεία εγχέουν οξυγόνο στην αίθουσα του εστιατορίου. Στον χώρο αυτό, βάσει των καταθέσεων των διασωθέντων, ήταν συγκεντρωμένοι οι περισσότεροι από τους επιβάτες την ώρα που η θάλασσα κατάπινε το Sewol, το πρωί της Μεγάλης Τετάρτης.

Ωστόσο οι ειδικοί επί των επιχειρήσεων διάσωσης εκτιμούν ότι 48 και πλέον, ώρες μετά το δυστύχημα είναι απίθανο να βρεθούν ζωντανοί κάποιοι από τους 268 επιβαίνοντες που εξακολουθούν να αγνοούνται, πολλοί εκ των οποίων είναι μαθητές. Ο τελευταίος απολογισμός ανέβασε τους νεκρούς που εντοπίστηκαν σε 28. Στο Sewol, το οποίο εκτελούσε ένα τακτικό δρομολόγιο προς το νησί Τζετζού, επέβαιναν 475 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων 352 μαθητές λυκείου που είχαν πάει σχολική εκδρομή. Από αυτούς 179 άνθρωποι έχουν διασωθεί.

Αναζητούνται ευθύνες

Ο υποδιευθυντής του λυκείου, μαθητές του οποίου έχασαν τη ζωή τους ή αγνοούνται στο ναυάγιο, κρεμάστηκε έξω από ένα μεγάλο γυμναστήριο όπου διαμένουν οι οικογένειες των θυμάτων. Ο υποδιευθυντής του σχολείου ήταν ένας από τους 179 επιζώντες του ναυαγίου.

Οι γονείς των μαθητών που αγνοούνται κατηγόρησαν για ανικανότητα την κυβέρνηση της χώρας, τα σωστικά συνεργία, αλλά και το πλήρωμα του πλοίου, στο πηδάλιο του οποίου την ώρα του δυστυχήματος βρισκόταν ο τρίτος αξιωματικός και όχι ο πλοίαρχος.

Η έρευνα για τα αίτια του χειρότερου ναυτικού δυστυχήματος που έχει σημειωθεί στη Νότια Κορέα εδώ και 21 χρόνια επικεντρώνονται στον 69χρονο πλοίαρχο του Sewol και το πλήρωμα. «Ο καπετάνιος ενδέχεται να μην ήταν στη γέφυρα. Και ο άνθρωπος στο πηδάλιο την ώρα (του δυστυχήματος) ήταν ο τρίτος αξιωματικός», δήλωσε ο Παρκ Τζάε Οκ εισαγγελέας που ερευνά την υπόθεση.

Πάντως είναι συνηθισμένο κατώτεροι αξιωματικοί να αναλαμβάνουν το πηδάλιο στη διάρκεια του ταξιδιού των 400 χιλιομέτρων από το λιμάνι Ιντσεόν στην ηπειρωτική Νότια Κορέα ως το νησί Τζεζού, καθώς πρόκειται για ένα τακτικό δρομολόγιο σε γνωστά νερά.

Το δυστύχημα συνέβη σε ήρεμα, ρηχά νερά και οι ερευνητές έχουν επικεντρωθεί στον ρόλο του πληρώματος του Sewol καθώς το πλοίο φαίνεται να έχει καθαρό μητρώο ασφάλειας. Εξάλλου αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι ο πλοίαρχος και μερικά μέλη του πληρώματος εγκατέλειψαν το σκάφος την ώρα που άλλα μέλη του πληρώματος καλούσαν τους επιβάτες να μείνουν εκεί όπου βρίσκονταν, καθώς το πλοίο άρχιζε να βυθίζεται.

Τόσο ο πλοίαρχος όσο και η ναυτιλιακή εταιρεία στην οποία ανήκει το Sewol έχουν ζητήσει συγγνώμη για την απώλεια ανθρώπινων ζωών, όμως κανένας από τους δύο δεν έχει αναλάβει την ευθύνη για το δυστύχημα.

Τα αίτια της τραγωδίας

Τα αίτια της τραγωδίας δεν είναι ακόμη γνωστά. Πολλοί επιβάτες που διασώθηκαν δήλωσαν ότι άκουσαν έναν δυνατό θόρυβο και στη συνέχεια το φέρι ακινητοποιήθηκε απότομα, γεγονός που ενδέχεται να σημαίνει ότι το πλοίο χτύπησε στο βυθό ή σε κάποιο βυθισμένο αντικείμενο. Οι ειδικοί επισημαίνουν επίσης ότι είναι πιθανό το φορτίο του Sewol, περίπου 150 αυτοκίνητα, να μετακινήθηκαν, αποσταθεροποιώντας το. Ο πλοίαρχος από την πλευρά του λέει ότι δεν χτύπησε σε ύφαλο. Σύμφωνα με την εταιρεία στην οποία ανήκει το πλοίο, ο 69χρονος καπετάνιος έχει πολύχρονη εμπειρία και εκτελούσε το δρομολόγιο Ιντσεόν-Τζεζού εδώ και οκτώ χρόνια.

Η επιχείρηση διάσωσης συνεχίζεται

Εκατοντάδες δύτες που βρίσκονται στο σημείο του δυστυχήματος, περίπου 20 χιλιόμετρα από τις νοτιοδυτικές ακτές την Νότιας Κορέας, δεν έχουν καταφέρει ακόμη να εισέλθουν στο πλοίο εξαιτίας των ισχυρών ρευμάτων και των άσχημων καιρικών συνθηκών. Τρεις γερανοί έχουν φτάσει στο σημείο του ναυαγίου, όμως θα ξεκινήσουν την ανάσυρση του πλοίου μόλις εξανεμιστούν οι ελπίδες για τον εντοπισμό επιζώντων.


Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή