facebook pixel

Επιζωντες αναφερουν οτι ελαβαν εντολη απο το πληρωμα να μην εγκαταλειψουν τις καμπινες τους

Θολά νερά και θαλάσσια ρεύματα κατάπιαν 300 ζωές στη Νότιο Κορέα

Παρά τις προσπάθειες των σωστικών συνεργείων ακόμη και στη διάρκεια της νύχτας, περίπου 300 αγνοούμενοι από τους 475 επιβαίνοντες στο οχηματαγωγό Sewol -μεταξύ των οποίων και 325 μαθητές σχολείου της Σεούλ- θεωρούνται πλέον νεκροί. Το έργο διάσωσης είναι εξαιρετικά δυσχερές ακόμη και με το φως της μέρας λόγω της θολότητας των νερών και των ρευμάτων που εμποδίζουν την απρόσκοπτη πρόσβαση των δυτών στο ναυάγιο.

Εικοσιτέσσερις ώρες μετά τη στιγμή που το πλοίο πήρε κλίση και άρχισε να βουλιάζει, 20 χιλιόμετρα ανοικτά των ακτών του Ζίντο ενώ ήταν εν πλω προς το νησί Τζετζού της Νότιας Κορέας, ο απολογισμός του σωστικού έργου αναφέρει ότι διασώθηκαν 179 άτομα, ενώ τέσσερα άλλα ανασύρθηκαν νεκροί, μια 27χρονη, μέλος του πληρώματος και δύο μαθητές λυκείου, ενώ δεν έχουν δοθεί στοιχεία για την ταυτότητα του τέταρτου θύματος. Επίσης πενήντα άτομα τραυματίστηκαν.

Οι δύτες του πολεμικού ναυτικού επιχειρούσαν όλη τη νύχτα με το φως των ισχυρών προβολείς, αλλά τα ρεύματα και η μειωμένη υποβρύχια ορατότητα εμπόδισαν τους δύτες να μπουν στο εσωτερικό του βυθισμένου πλοίο και να ελέγξουν τις δεκάδες καμπίνες.

Περισσότερα από 100 πλοία και αεροπλάνα του στρατού και της ακτοφυλακής χτενίζουν την περιοχή του ναυαγίου. Στις επιχειρήσεις συμμετέχουν επίσης αλιευτικά.

Τα αίτια της τραγωδίας

Το δίκτυο KBS μετέδωσε τη δήλωση ενός αξιωματούχου της ακτοφυλακής που υποστήριξε ότι το πλοίο δεν ακολουθούσε την προγραμματισμένη του πορεία στο Τζετζού. Σύμφωνα με μια εκ των θεωριών για τα αίτια του δυστυχήματος, το πλοίο έπεσε πάνω σε ύφαλο.

«Εάν έπεσε σε έναν ύφαλο, είναι πιθανό το πλοίο να είχε βγει εκτός πορείας» δήλωσε ο Μιν Χονγκ Κι, ο επικεφαλής του Οργανισμού Ναυτιλίας της Κορέας, στο Arirang. «Καθώς το πλοίο έπαιρνε κλίση προς τη μία πλευρά, είναι πιθανόν τα παράθυρα να κόλλησαν ή να υπήρχαν προβλήματα με τις πόρτες του, και οι επιβάτες δεν μπόρεσαν να βγουν έξω».

Το Sewol, κατασκευάστηκε το 1994 και είχε τη δυνατότητα μεταφοράς 900 και πλέον επιβατών και 130 οχημάτωω. Το πλοίο βάρους 6.835 τόνων έχει μήκος 146 μέτρων και πλάτος 22 μέτρων.

Μαρτυρίες διασωθέντων 

Ο μαθητής Λιμ Χιούνγκ Μιν είπε σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με το δίκτυο YTN ότι άκουσε ένα δυνατό θόρυβο που συντάραξε το πλοίο, πριν το φέρι σταματήσει κι αρχίζει να παίρνει κλίση. Όπως επίσης είπε, πολλοί από τους συμμαθητές του έχασαν την ισορροπία τους. Ο ίδιος φόρεσε ένα σωσίβιο ακολουθώντας τις εντολές του πληρώματος, πήδηξε στην θάλασσα και κολύμπησε γρήγορα προς μια κοντινή σωστική λέμβο. «Το νερό ήταν πολύ παγωμένο, αλλά ήθελα να ζήσω», αφηγήθηκε στο YTN.

«Η θάλασσα ήταν ήρεμη όταν το πορθμείο ξεκίνησε» υποστήριξε στο κρατικό δίκτυο Arirang, μεσήλικας άνδρας από το νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται. «Τότε, ξαφνικά, νιώσαμε ότι το πλοίο πήρε απότομα κλίση. Οι επιβάτες παγιδεύτηκαν και δε μπορούσαν να βγουν από τις καμπίνες τους, διότι δεν μπορούσαν να ανοίξουν τις πόρτες».

Πολλοί επιζώντες ανέφεραν ότι έλαβαν την εντολή από το πλήρωμα να μην εγκαταλείψουν το σημείο όπου βρίσκονταν. «Το πλήρωμα μας είπε να μη μετακινηθούμε και να παραμείνουμε καθισμένοι» περιέγραψε ένας άνδρας στο κρατικό δίκτυο. «Κι έπειτα το πλοίο άρχισε να παίρνει κλίση και ήταν πολύ δύσκολο να βγούμε».

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή