facebook pixel

Σήμα από το μαύρο κουτί του Boeing 777;

Ένα σήμα που ακόμη είναι αβέβαιο αν προέρχεται από το μαύρο κουτί του εξαφανισμένου Βoeing 777 εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια των ερευνών.

Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Xinhua, ένα κινεζικό πλοίο που συμμετέχει στις έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους των μαλαισιανών αερογραμμών, "έπιασε" ένα σήμα στον νότιο Ινδικό Ωκεανό. Το εν λόγω σήμα εντοπίστηκε από το σκάφος Haixun 01 στη συχνότητα των 37,5 kHz, ενώ το κρατικό κανάλι CCTV ανέφερε ότι δεν είναι ακόμη σαφές αν το σήμα μπορεί να μεταδόθηκε από το μαύρο κουτί της πτήσης MH370. Οι έρευνες για το εξαφανισμένο Boeing 777 έχουν πλέον ενταθεί και επεκταθεί υποβρυχίως και οι αρχές να ψάχνουν το μαύρο κουτί μέσω ειδικών ανιχνευτών ηχητικών σημάτων.

Στα σκοτεινά βάθη του Ινδικού η έρευνα για το Boeing 777

Σχεδόν ένα μήνα μετά την εξαφάνιση του μοιραίου Boeing από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου, η διεθνής έρευνα για την πτήση MH370 της Malaysia Airlines εντείνεται και επεκτείνεται και υποβρυχίως. Ενα αυστραλιανό πολεμικό πλοίο και ένα βρετανικό άρχισαν κοινή υποβρύχια επιχείρηση, σέρνοντας ευαίσθητους ανιχνευτές ηχητικών σημάτων για να εντοπίσουν σήμα από το μαύρο κουτί του αεροπλάνου.

Τα πλοία έχουν αναπτυχθεί χωριστά σε απόσταση 240 χλμ. σε μια πορεία που θα συγκλίνει σταδιακά και ελέγχουν τον πυθμένα του ωκεανού για να εντοπίσουν το σήμα που εκπέμπει το μαύρο κουτί. Το αυστραλιανό πλοίο Ocean Shield σύρει ανιχνευτή ηχητικών σημάτων -που προμηθεύτηκε από το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό- με ταχύτητα μόλις πέντε χλμ. την ώρα, ενώ το βρετανικό υδρογραφικό πλοίο HMS Echo έχει το δικό του υποβρύχιο εξοπλισμό ανίχνευσης σημάτων.

Η μπαταρία στο μαύρο κουτί αναμένεται να λήξει μετά τις 7 Απριλίου, χωρίς να μπορεί να υπολογιστεί η ακριβής ημερομηνία. Ορισμένοι ειδικοί εκτιμούν ότι το μαύρο κουτί μπορεί να εκπέμπει σήμα ακόμη και έως τα μέσα Απριλίου.

Στην έρευνα μετέχουν επίσης δύο υποβρύχια και τέσσερα ακόμη αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας που προστίθενται στα δέκα στρατιωτικά αεροσκάφη τα οποία πραγματοποιούν ήδη έρευνες. Αυστραλοί εθελοντές έχουν επιβιβαστεί σε τρία πολιτικά αεροσκάφη  ως παρατηρητές από αέρος, ενώ το τέταρτο αεροσκάφος λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος, σύμφωνα με το Κέντρο Συντονισμού Υπηρεσιών.
Μια φρεγάτα της Μαλαισίας αναμένεται το Σάββατο στην περιοχή και μια αυστραλιανή φρεγάτα θα ενταχθεί επίσης στα πλωτά μέσα που χρησιμοποιούνται στις έρευνες, στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας.

Το Κέντρο Συντονισμού ανακοίνωσε ότι το βρετανικό πολεμικό πλοίο HMS Echo έλαβε ένα σήμα την Πέμπτη, ενώ κατευθυνόταν στην περιοχή των ερευνών αλλά το σήμα δεν προήλθε από το μαύρο κουτί του αεροσκάφους, μετέδωσε το αυστραλιανό τηλεοπτικό δίκτυο ABC. Θόρυβοι από φάλαινες ή από πλοία θα μπορούσαν να ενεργοποιήσουν τους ευαίσθητους ηχητικούς δέκτες του πλοίου, σύμφωνα με το JACC.

Η πολυεθνική επιχείρηση έρευνας στον Ινδικό Ωκεανό διανύει ήδη την 18η ημέρα της, με την περιοχή των ερευνών έκτασης 217.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων να μετατοπίζεται ελαφρώς βορειότερα των περιοχών όπου είχαν διεξαχθεί οι προηγούμενες ανεπιτυχείς έρευνες. Η αυστραλιανή Υπηρεσία για την Ασφάλεια των Μεταφορών ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την έρευνα σε περιορισμένη περιοχή όπου το αεροπλάνο θα μπορούσε να πέσει στη θάλασσα, χρησιμοποιώντας δεδομένα που παρέχονται από ομάδα έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων με αναλυτές από τη Μαλαισία, τις ΗΠΑ, τη Βρετανία, την Κίνα και την Αυστραλία.

Ωστόσο αίσθηση προκάλεσε η δήλωση του Αυστραλού πρωθυπουργού ότι είναι πιθανό το μοιραίο Boeing να μη βρεθεί ποτέ καθώς όπως εξήγησε «πρόκειται για την πιο δύσκολη έρευνα που έγινε ποτέ». «Κάθε μέρα ανακαλύπτουμε κάτι που ελπίζουμε πως ίσως λύσει το μυστήριο. Όμως είναι πιθανό το αεροπλάνο να μη βρεθεί ποτέ» σημείωσε ο Τόνι Άμποτ.


Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή