facebook pixel

Μεγάλες επενδύσεις σε δίκτυα νέας γενιάς από τον Όμιλο ΟΤΕ

Σε συνέντευξη Tύπου εφ΄όλης της ύλης, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, παρουσίασε το έργο που έχει γίνει στην εταιρεία μέχρι σήμερα και μίλησε για τη στρατηγική του ομίλου για τα χρόνια που έρχονται.

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Τσαμάζ ανέφερε πως ο όμιλος θα επενδύσει 1,2 δισ. ευρώ σε δίκτυα νέας γενιάς μέσα στην τετραετία 2013-2016 με απώτερους στόχους:

  • Την επέκταση του VDSL σε 3.000 καμπίνες εντός του έτους, από περίπου 1.900 σήμερα.
  • Tην κάλυψη του 70% του πληθυσμού με δίκτυα κινητής 4ης γενιάς (4G LTE) μέσα στο 2014.
  • Τον μετασχηματισμό του δικτύου σε all IP έως το 2018.
  • Την προσφορά συνδέσεων VDSL 50 Μbps στο 65% του πληθυσμού έως το 2020.
  • Tην παροχή ταχυτήτων 100 Μbps στο 50% του πληθυσμού έως το 2020.
  • Το λανσάρισμα νέων δικτύων οπτικών ινών υπερυψηλών ταχυτήτων (1 Gbps) FTTH (Fiber to the Home) και FTTB (Fiber to the building) μέχρι το 2020.

Επιπρόσθετα, όπως τόνισε ο κ. Τσαμάζ, ο ΟΤΕ θα συμμετάσχει στους τηλεπικοινωνιακούς διαγωνισμούς του δημοσίου για τα αγροτικά δίκτυα και την παραχώρηση του φάσματος από το ψηφιακό μέρισμα, ενώ ενδιαφέρεται τόσο για το ΣΥΖΕΥΞΙΣ 2, όσο και για το εθνικό δίκτυο Wi-Fi.

Σε ερώτηση για τον διαγωνισμό για τον πάροχο καθολικής υπηρεσίας, ο κ. Τσαμάζ σχολίασε ότι ο ΟΤΕ θα απαντήσει μόλις γίνει γνωστό το κόστος, σημειώνοντας πως ο όμιλος δεν ενδιαφέρεται για υπηρεσίες που δεν έχουν περιθώριο κέρδους. Σε σχέση με τις πηγές νέων εσόδων, η διοίκηση του ΟΤΕ παραδέχθηκε ότι οι υπηρεσίες ICT και τα έργα του δημοσίου έχουν ενδιαφέρον και αποτελούν μέρος της στρατηγικής του ομίλου, καθώς στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία η εταιρία δεν έχει την πολυτέλεια να μην "χτυπάει" τέτοια έργα.

Παράλληλα, o κ. Τσαμάζ ανακοίνωσε ότι προχωρά σχέδιο αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του ΟΤΕ, καθώς ο όμιλος διαθέτει πολλά "φιλέτα" ανά την Ελλάδα. Ο κ. Τσαμάζ ήταν επικριτικός και με τους OTT (Over The Top) παίκτες, όπως η Google, η Facebook, η Twitter κ.λπ., οι οποίοι εκμεταλλεύονται τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα και εξασφαλίζουν υπερκέρδη, χωρίς οι ίδιοι να πληρώνουν ή να συμμετέχουν στις επενδύσεις. Όπως πολύ χαρακτηριστικά ανέφερε, ο όμιλος έχει 22 χιλιάδες υπαλλήλους και αποδίδει 1 δισ. ευρώ στην οικονομία, όταν όλη η Google στην Ευρώπη έχει 12.000 υπαλλήλους και δεν αποδίδει παρά ελάχιστα φορολογικά.

Σχετικά με την συγχώνευση ΟΤΕ-COSMOTE, ο κ. Τσαμάζ σχολίασε πως πέρα από την μείωση των λειτουργικών εξόδων βασικός στόχος της εταιρείας ήταν η βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη και πως έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα για την μεταφορά αυτής της κουλτούρας από την COSMOTE στον ΟΤΕ.

Σε ερώτηση για την νομική ενοποίηση των δύο εταιρειών, απάντησε πως κάτι τέτοιο δεν είναι στα σχέδια της εταιρείας, ενώ παραδέχτηκε πως ένας λόγος είναι και ο ρυθμιστής (η ΕΕΤΤ) καθώς μπορεί να τους δημιουργήσει προβλήματα που τώρα δεν υπάρχουν χάρη στην ξεχωριστή νομική υπόσταση των δύο εταιρειών.

Σε ότι αφορά στα καταστήματα του ομίλου, τα οποία σήμερα είναι 350 καταστήματα "Γερμανος", 125 "ΟΤΕ" και 18 "Cosmote", η διοίκηση του ομίλου σημείωσε ότι βρίσκονται κοντά στο βέλτιστο αριθμό σημείων, και δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο για επιπλέον μείωση ή για ενοποίηση των brandnames.

Αναφορικά με την αλλαγή ονόματος στην Romtelecom σε Deutsche Telekom, ο κ. Τσαμάζ παραδέχτηκε ότι η εισήγησή του θα είναι θετική, καθώς σύμφωνα με τις έρευνες οι πελάτες στη Ρουμανία βλέπουν με καλύτερο μάτι ένα γερμανικό brand, ωστόσο ξεκαθάρισε πως δεν έχει νόημα να κάνουμε αντίστοιχη κουβέντα για την Ελλάδα, καθώς τόσο το brandname της COSMOTE όσο και εκείνο του OTE είναι πολύ ισχυρά στην χώρα μας.

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή