facebook pixel

Πολυταλαντο

Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4

Με ένα δυνατό ντίζελ, που προσφέρει ταυτόχρονα καλές επιδόσεις και οικονομία αλλά και ταιριάζει ακόμα καλύτερα στις εκτός δρόμου δυνατότητες που προσφέρουν το σύστημα τετρακίνησης και το εξελιγμένο ESP, το πετρελαιοκίνητο Mokka είναι ένα αυτοκίνητο πολύ καλά προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα, μια πολύ καλή λύση για μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο για όσους θα το αξιοποιήσουν και εκτός πόλης

Η... ψύχωση που έχει καταλάβει τους έλληνες καταναλωτές με τα ντίζελ (ασχέτως χρήσης, διανυομένων χιλιομέτρων, τιμής κ.λπ.) είναι αρκετός λόγος για να επιδιώκουμε τη δοκιμή των εκδόσεων ντίζελ όλων των μοντέλων που προσφέρονται στην ελληνική αγορά. Στην περίπτωση του Mokka υπάρχει ένας ακόμα λόγος. Σε αντίθεση με τα πολλά πλέον αυτοκίνητα που μοιάζουν αλλά δεν είναι εκτός δρόμου γιατί τους λείπει η τετρακίνηση, το μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου είναι τετρακίνητο και κατά συνέπεια έχει και -περιορισμένες μεν γιατί δεν είναι «καθαρόαιμο», αλλά πραγματικές- δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Σ' αυτήν την περίπτωση ο ντίζελ δεν είναι μια παραξενιά, αλλά ένα πλεονέκτημα, αποτελώντας λόγω της ροπής του την ιδανική λύση για κίνηση εκτός δρόμου, ιδιαίτερα μάλιστα στα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου που δεν έχουν «βοηθητικές» κοντές σχέσεις.

Σε αυτήν την έκδοση, λοιπόν, το Mokka είναι ακόμα καλύτερα προσαρμοσμένο στις ελληνικές συνθήκες, στις οποίες ούτως ή άλλως ταιριάζει λόγω μεγέθους και φιλοσοφίας. Γιατί μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που από πλευράς διαστάσεων (μήκος 4,28 μ.) βρίσκεται ανάμεσα στα σούπερ μίνι και τα μικρομεσαία, αλλά λόγω σχήματος και εσωτερικής διαρρύθμισης προσφέρει χώρους που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μιας οικογένειας. Η εμπειρία του Meriva σίγουρα χρησιμοποιήθηκε εδώ, με διαφορετική βέβαια λογική ως προς το αμάξωμα και την (πιο «περιπετειώδη») χρήση. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου υπάρχουν επαρκείς χώροι για να ταξιδέψουν άνετα 4 επιβάτες, χώροι αντίστοιχοι με αυτούς ενός καλού μικρομεσαίου χάτσμπακ, χάρη στο ύψος του αυτοκινήτου.

Αντίστοιχου επιπέδου είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 356 λίτρα. Στην πράξη, μάλιστα, είναι ακόμα καλύτερος απ' όσο δείχνει η χωρητικότητά του, καθώς έχει ένα απόλυτα κανονικό σχήμα χωρίς προεξοχές, που επιτρέπει την πλήρη αξιοποίησή του. Την πρακτικότητά του ενισχύει και ένα «ράφι» με χωρίσματα που υπάρχει ανάμεσα στο δάπεδο και τη ρεζέρβα, καθώς κι ένα μικρότερο στο αριστερό τοίχωμα του πορτ μπαγκάζ, τα οποία επιτρέπουν τη μεταφορά μικρών αντικειμένων, χωρίς αυτά να... ταξιδεύουν μέσα στο χώρο αποσκευών όταν το αυτοκίνητο κινείται σε στροφές. Την εικόνα της πρακτικότητας του αυτοκινήτου συμπληρώνουν οι καλοί χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό του, όπου υπάρχουν δύο κλειστά ντουλαπάκια και αρκετοί ανοιχτοί χώροι. Το μόνο σημείο στο οποίο μπορεί να ασκηθεί κριτική, είναι οι στενές θήκες στις πόρτες.

Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4
Η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος  είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής (λύση στην οποία τελευταία έχουν αρχίσει να καταφεύγουν, προφανώς για λόγους κόστους, ακόμα και κατασκευαστές που παραδοσιακά προσέφεραν συνεχή ρύθμιση στα καθίσματα). Κάτι που σημαίνει ότι μπορεί κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Η εργονομία είναι γενικά σωστή και η ορατότητα καλή, ενώ προαιρετικά διατίθεται και κάμερα οπισθοπορείας για τη διευκόλυνση της κίνησης προς τα πίσω στους ελιγμούς. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή και ο εξοπλισμός πολύ καλός, δικαιολογώντας και την τιμή των 25.170 ευρώ (χωρίς απόσυρση). Έτσι, στάνταρ είναι το ESP με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και σύστημα ελέγχου κατάβασης σε απότομη κατηφόρα, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, cruise control, υπολογιστής ταξιδιού και ραδιο-CD με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι.

Ο ντίζελ 1.7 με τους 130 ίππους είναι ένας από τους πιο δυνατούς ντίζελ κάτω από τα 2 λίτρα κι αυτό φαίνεται στο δρόμο. Εκτός από τις πολύ χαμηλές στροφές, όπου κατά τη συνήθεια της Opel αισθάνεσαι μια μικρή έλλειψη ροπής, είναι συνολικά πολύ «γεμάτος», εύστροφος για ντίζελ, με άφθονη ροπή που επιτρέπει (αν δεν σε προκαλεί κιόλας!) να οδηγείς με αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν θέλεις και -κυρίως- να προσπερνάς σε ασφάλεια σε μια εκδρομή στο βουνό, όπου μοιραία θα συναντήσεις μπροστά σου φορτηγά ή λεωφορεία. Το γεγονός ότι ανήκει στην προηγούμενη γενιά κινητήρων φαίνεται μόνο από το θόρυβο, που ακούγεται περισσότερο απ' ότι π.χ. στον νέο ντίζελ 1.6 του Zafira. Κατά τα άλλα ταιριάζει μια χαρά στο αυτοκίνητο, που έχει καλές επιδόσεις, ενώ η καλή ροπή του φαίνεται και από το γεγονός ότι δεν επηρεάζεται από τις πολύ μακριές σχέσεις που έχει το -γενικά εύχρηστο- εξάρι κιβώτιο.

Η κατανάλωσή του επίσης είναι περιορισμένη, κάτι που το βλέπεις ιδιαίτερα στην πόλη, όπου μπορεί να συγκρατηθεί στα 8 λίτρα/100 χλμ., τιμή πολύ καλή για ένα τετρακίνητο με τόσο δυνατό κινητήρα. Η κατανάλωση στο ταξίδι είναι χαμηλότερη, όχι όμως όσο π.χ. σε ένα σεντάν, αφού στα «τζιποειδή» το σχήμα τους αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση, επηρεάζοντας αυξητικά και την κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο όσο αυξάνεται η ταχύτητα του αυτοκινήτου. Εμείς κάναμε ταξίδι με το αυτοκίνητο φορτωμένο και ταχύτητες γύρω από το νόμιμο όριο των 130 χλμ./ώρα, με μέση κατανάλωση 7 λίτρα/100 χλμ.

Το μεγάλο πλεονέκτημα του Mokka είναι ότι προσφέρεται με σύστημα τετρακίνησης. Ένα αυτόματο σύστημα τετρακίνησης τα εξαρτήματα του οποίου ζυγίζουν μόλις 65 κιλά συνολικά (κάτι που σημαίνει ότι δεν επιβαρύνει πολύ την κατανάλωση του αυτοκινήτου) και το οποίο βασίζεται σ' έναν ηλεκτρομαγνητικό πολύδισκο συμπλέκτη που παίζει το ρόλο του κεντρικού διαφορικού. Υπό κανονικές συνθήκες η ροπή μεταδίδεται κατά 100% στους εμπρός τροχούς, ενώ όταν οι συνθήκες πρόσφυσης το απαιτούν, η κατανομή μπορεί να φτάσει μέχρι και το 50%-50% στους δύο άξονες. Οι περιορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες που προσφέρουν αυτά τα συστήματα ενισχύονται εδώ χάρη στο εξελιγμένο ESP, που συμπληρώνεται με συστήματα ελέγχου ανάβασης και κατάβασης Hill Start Assist (HSA) και Hill Descent Control (HDC).

Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4
Στην άσφαλτο η οδική συμπεριφορά του Mokka είναι καλή, απολύτως προβλέψιμη, με την τετρακίνηση να ενισχύει την ακρίβειά της σε δρόμους με στροφές, σίγουρα όμως το αυτοκίνητο (όπως και όλα αυτά τα αυτοκίνητα, όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές) δεν πάει στο δρόμο π.χ. σαν ένα Astra. Το αυξημένο ύψος του προφανώς συνεπάγεται και αυξημένες κλίσεις στις στροφές και η υποστροφή όταν αρχίσει να πιέζεις το αυτοκίνητο είναι προοδευτική, αλλά έρχεται λίγο πιο γρήγορα. Αν αφήσεις το γκάζι έχει μια τάση να ξεκινήσει κάποια υπερστροφή, που ελέγχεις εύκολα γιατί δεν είναι ανεξέλεγκτη και γιατί υπάρχει βέβαια και το ESP.

Γενικά δεν είναι αυτοκίνητο που σε εμπνέει για γρήγορη οδήγηση, αν όμως το πιέσεις πάει μέχρι τα όριά του χωρίς να σε αιφνιδιάζει. Προφανώς καμία εταιρεία, εκτός ίσως από την... Porsche, δεν φτιάχνει ένα τζιποειδές με στόχο τη σπορ συμπεριφορά, απλώς αναφέρουμε τα παραπάνω γιατί μερικοί έχουν την τάση να ξεχνούν ότι αγοράζοντας ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου κερδίζουν σε δυνατότητες κίνησης σε χιόνι, λάσπη και συνθήκες εκτός δρόμου γενικότερα, αλλά χάνουν λίγο σε πρόσφυση και κράτημα στην άσφαλτο σε σχέση μ' ένα καλό σεντάν ή χάτσμπακ.

Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό σε αίσθηση, ενώ καλά είναι και τα φρένα. Σε λάσπη, χιόνι κλπ κλπ. η τετρακίνηση λειτουργεί γρήγορα, τα συστήματα ελέγχου κατάβασης και το hill holder (αλλά και η ροπή του ντίζελ) προσθέτουν στις εκτός δρόμου δυνατότητες, οι οποίες είναι «πραγματικές», σίγουρα όμως το αυτοκίνητο δεν είναι καθαρόαιμο εκτός δρόμου και δεν είναι ο ρόλος του αυτός. Προσφέρει όμως δυνατότητες παραπάνω από αρκετές για τη μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών και θα λέγαμε πως είναι καλά προσαρμοσμένο στις ελληνικές συνθήκες. Εκείνο που επηρεάζεται από το διπλό χαρακτήρα του (όπως και σε όλα τα αυτοκίνητα του είδους) είναι η άνεση. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, αλλά το αυτοκίνητο είναι πιο «σφιχτό» από ένα Astra ή ένα Insignia και οι ανωμαλίες του δρόμου φτάνουν ευκολότερα στους επιβάτες. Δεν είναι κουραστικό, απλώς προσφέρει άνεση «τζιπ» και όχι καλού επιβατικού. Αλλά αυτή είναι μία επιλογή που κάνει οποιοσδήποτε αγοράζει ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου.

Το Mokka ήταν η σωστή κίνηση της Opel στην κατάλληλη στιγμή, προλαβαίνοντας τον ανταγωνισμό, με την ευρωπαϊκή αγορά να ζητάει πλέον μικρά αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου. Και το συγκεκριμένο είναι ένα καλό μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, με χώρους για όλη την οικογένεια, ασφαλές, πρακτικό και καλά φτιαγμένο, αλλά και τετρακίνητο, γεγονός που του δίνει ένα πλεονέκτημα απέναντι σε προσθιοκίνητους αντιπάλους για όσους θέλουν να το χρησιμοποιούν και για τις εκδρομές τους. Η ντίζελ έκδοση βρίσκεται ακόμα περισσότερο μέσα στο πνεύμα της εποχής, που θέλει τα ντίζελ να έχουν μεγάλη ζήτηση, αλλά και μέσα στο πνεύμα της εκτός δρόμου χρήσης, για την οποία ο ντίζελ είναι η ιδανική λύση. Η οικονομία του είναι αρκετά καλή, ενώ ταυτόχρονα είναι ένας από τους πιο δυνατούς ντίζελ, προσφέροντας επιδόσεις και ενεργητική ασφάλεια. Αποτελεί, λοιπόν μια εξαιρετική λύση μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου για την ελληνική πραγματικότητα, ιδιαίτερα γι' αυτούς που θα αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της τετρακίνησης και στην ελληνική φύση.


ΥΠΕΡ

  • Δυνατός ντίζελ
  • Στάνταρ τετρακίνηση
  • Εξελιγμένο ESP με λειτουργίες ελέγχου εκκίνησης σε ανωφέρεια και ελέγχου κατάβασης
  • Πρακτικός χώρος αποσκευών
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι για μικροπράγματα
  • Περιορισμένη κατανάλωση στην πόλη


ΚΑΤΑ

  • Κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος
  • Στενές θήκες στις πόρτες
  • Άνεση σε σχέση με τα σεντάν και χάτσμπακ

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή