facebook pixel

Έφυγε νωρίς ο "άνθρωπος της δράσης"

Γεννήθηκε σαν σήμερα το 1960. Αναδείχτηκε τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και αν δεν είχε εκείνο το ατύχημα την Πρωτομαγιά του 1994, θα κέρδιζε και άλλους τίτλους. Ο λόγος για τον Άιρτον Σένα Ντα Σίλβα, όπως ήταν το πλήρες όνομα του.

Αν τύχει ποτέ και έχω ένα ατύχημα που μπορεί να μου κοστίσει τη ζωή, καλύτερα να είναι μία κι έξω. Δεν θέλω να ζήσω σε αναπηρική πολυθρόνα. Ούτε θέλω να μπω στο νοσοκομείο υποφέροντας από σοβαρά τραύματα. Αν πρόκειται να ζήσω, θέλω να ζήσω κανονικά και έντονα, γιατί είμαι άνθρωπος της δράσης”, είχε πει κάποτε και η μοίρα του έκανε το χατίρι.

Σε αντίθεση με τους συμπατριώτες του, αντί για το ποδόσφαιρο επέλεξε την Formula 1. Από μικρός έδειξε την κλίση του στους μηχανοκίνητους αγώνες. Το πρώτο του αγωνιστικό καρτ το απέκτησε σε ηλικία 10 ετών και με αυτό συμμετείχε για πρώτη φορά σε τοπικούς αγώνες καρτ μετά από τρία χρόνια.

Την εμφάνισή του στη Formula 1 έκανε με την ομάδα της Toleman το 1984, ενώ τον πρώτο του πόντο πήρε στο γκραν πρι της Νοτίου Αφρικής, στις 7 Απριλίου. Η πρώτη μεγάλη του επιτυχία ήρθε λίγο καιρό αργότερα, στην πίστα του Μονακό, όπου ο αγώνας τελείωσε νωρίτερα, λόγω της ισχυρής βροχόπτωσης και βρήκε τον 24χρονο τότε πιλότο στην δεύτερη θέση.

Την επόμενη αγωνιστική περίοδο πήρε μεταγραφή για την Lotus, με την οποία πήρε και την πρώτη του νίκη, στην Πορτογαλία, αλλά και την πρώτη του pole position, στην πατρίδα του. Μέχρι το 1987 είχε επιτύχει μόνο έξι νίκες, αλλά η τρίτη θέση που κατέλαβε εκείνη τη χρονιά του άνοιξε την πόρτα για την McLaren.

Την πρώτη του χρονιά στην McLaren κατέκτησε το πρωτάθλημα, με 13 pole positions και 8 νίκες. Αυτό δημιούργησε ένταση ανάμεσα στον Σένα και τον ομόσταυλό του Αλέν Προστ, που πλέον ανταγωνίζονταν έντονα στο πρωτάθλημα. Το 1990 ο Προστ αποχωρεί για την Ferrari και ο Σένα κερδίσει το δεύτερο και τρίτο τίτλο του (1990, 1991).

Τα επόμενα δύο χρόνια κατάφερε να τερματίσει στην 4η και 2η θέση. Το 1994 μπαίνει στην ομάδα της Williams Renault. Αν και στην αρχή του πρωταθλήματος περίμεναν άνετη επικράτηση της Williams, κάτι τέτοιο δεν έγινε. Είχε τρεις pole positions στους τρεις πρώτους αγώνες και όχι μόνο δεν είχε νίκη, αλλά ούτε καν τερμάτισε. Το μονοθέσιο του Σένα είχε εμφανές πρόβλημα υποστροφής και υπερστροφής. Ο Βραζιλιάνος είχε δηλώσει το πρόβλημα και την αστάθεια του μονοθεσίου, αλλά αυτό δεν απέτρεψε το ατύχημα της Πρωτομαγιάς του 1994.

Το ατύχημα

Έφυγε νωρίς ο "άνθρωπος της δράσης"

Την 1η Μαΐου 1994, θα γινόταν το Γκραν Πρι του Σαν Μαρίνο στην πίστα της Ίμολα. Τις δύο προηγούμενες μέρες είχαν συμβεί δυο σοβαρά ατυχήματα: το πρώτο την Παρασκευή με τον νεαρό τότε Ρούμπενς Μπαρικέλο ο όποιος τραυματίστηκε σοβαρά. Την επόμενη ημέρα ο Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ δεν είχε την ίδια τύχη και βρήκε ακαριαίο θάνατο στην πίστα.

Η σύντροφός του Σένα, η Αντριάνα, εκμυστηρεύτηκε ότι μετά το θανατηφόρο ατύχημα είχε δει τον Άιρτον να κλαίει και να παρακαλάει να αναβληθεί ο αγώνας, έχοντας ένα παράξενο κακό προαίσθημα, όμως έγινε κανονικά.

Στην πρώτη θέση της εκκίνησης, για τρίτη συνεχόμενη φορά εκείνη την χρονιά, ήταν ο Σένα. Στον έβδομο γύρο, στη στροφή Tamburello, για αδιευκρίνιστους μέχρι σήμερα λόγους, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και έπεσε στον τοίχο. Δύο ώρες αργότερα, ο Σένα έφυγε από την ζωή.

Μετά τον θάνατό του η ομάδα του δικάστηκε για το αδικαιολόγητο σπάσιμο του τιμονιού της FW16. Ύστερα από δικαστικές διαμάχες που διήρκεσαν μερικά χρόνια, τελικά αθωώθηκε.

Εκείνη την ημέρα, ο μέχρι σήμερα πιο ταλαντούχος οδηγός όλων των εποχών, έφυγε από την ζωή, σε ηλικία μόλις 34 χρόνων.

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή