facebook pixel

Χαμένες στον ανεξερεύνητο ινδικό Ωκεανό οι έρευνες για το Boeing 777

Σύγχυση φαίνεται πλέον να κυριαρχεί στις έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους της Malaysia Airlines, δέκα μέρες από την εξαφάνιση του αεροσκάφους και των 239 επιβαινόντων, καθώς το ένα μετά το άλλο ανατρέπονται όλα τα σενάρια και αμφισβητείται η ακρίβεια ακόμη και η αλήθεια των στοιχείων που καθημερινά βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρίας Άχμαντ Τζαουχάρι Γιαχία δήλωσε ότι δεν είναι ξεκάθαρο πότε απενεργοποιήθηκε τα συστήματα αυτόματου εντοπισμού του Boeing 777, ερχόμενος σε αντίθεση με τις δηλώσεις που έκαναν το Σαββατοκύριακο αξιωματούχοι της κυβέρνησης της Μαλαισίας. 

Ο Άχμαντ Τζαουχάρι Γιαχία σημείωσε επίσης ότι οι ερευνητές δεν έχουν κανένα στοιχείο από εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ότι κάποιος από τους επιβάτες του Μπόινγκ προσπάθησε να πάρει τηλέφωνο ή να στείλει μήνυμα αφού η πτήση άλλαξε πορεία. 

Οι ερευνητές εξετάζουν την πιθανότητα της αυτοκτονίας του πιλότου ή του συγκυβερνήτη του αεροπλάνου, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών της Μαλαισίας Χισαμουντίν Χουσέιν. 

Ο συγκυβερνήτης της πτήσης MH370 ήταν εκείνος που πρόφερε τις τελευταίες λέξεις που εστάλησαν από το πιλοτήριο του Boeing 777 προς τον πύργο ελέγχου, πριν εξαφανισθεί, ανακοίνωσε η Malaysia Airlines. Ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας αποκάλυψε ότι το μήνυμα «Όλα καλά, καληνύχτα» εστάλη μετά την εσκεμμένη διακοπή της λειτουργίας ενός από  συστήματα επικοινωνίας του αεροπλάνου.

Ο Άχμαντ Τζαουχάρι Γιαχία ανακοίνωσε ότι η τελευταία αυτή επικοινωνία έγινε στη 01:19 του Σαββάτου 8 Μαρτίου (17:19 ώρα GMT της Παρασκευής), 12 λεπτά μετά την τελευταία μετάδοση δεδομένων από το σύστημα μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System), το οποίο μεταδίδει στην εταιρεία μηνύματα για οποιεσδήποτε ανωμαλίες κατά την πτήση, βλάβες ή διακοπή του συστήματος. 

Η απενεργοποίηση αυτού του συστήματος στο αγνοούμενο αεροσκάφος της Malaysia Airlines μπορεί να έγινε πριν ή μετά την τελευταία προφορική επικοινωνία από το πλήρωμα--που προφανώς έγινε από τον συγκυβερνήτη, ανακοίνωσε ο ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας.

«Δεν γνωρίζουμε πότε απενεργοποιήθηκε το σύστημα ACARS. Αυτό που γνωρίζουμε είναι η τελευταία μετάδοση», πρόσθεσε ο πρόεδρος της Malaysia Airlines.

Κίνα και Καζακστάν έχουν ξεκινήσει επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης για την πτήση από το Λάος ως την Κασπία Θάλασσα, στον βόρειο διάδρομο, τον οποίο θα μπορούσε να έχει ακολουθήσει το Boeing αφού παρέκκλινε της πορείας του. 

Ωστόσο το Καζακστάν ανακοίνωσε ότι δεν εντόπισε καμία «μη εγκεκριμένη χρήση» του εναέριου χώρου του από οποιοδήποτε αεροπλάνο την 8η Μαρτίου, γεγονός που καθιστά απίθανο to αεροσκάφος της Malaysia Airlines να πέρασε πάνω από τη χώρα. Ομως και η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας του Κιργιστάν απέκλεισε το ενδεχόμενο το Boeing 777 να έχει εξαφανιστεί μέσα ή κοντά στη χώρα. 

Η Αυστραλία και η Ινδονησία είναι οι δύο χώρες που ηγούνται των ερευνών για τον εντοπισμό του αεροπλάνου, πραγματοποιώντας πτήσεις από το δυτικό μέρος της Σουμάτρας ως το νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού, στον νότιο διάδρομο που ερευνάται. 

Από την άλλη πλευρά τα σενάρια τρομοκρατίας οδήγησαν τις ισραηλινές αρχές να ενισχύσει τις διαδικασίες ασφαλείας για τα αεροπλάνα που εισέρχονται στον εναέριο χώρο του Ισραήλ εξαιτίας των φόβων μήπως το αεροπλάνο των μαλαισιανών αερογραμμών χρησιμοποιηθεί ως όπλο τρομοκρατικής επίθεσης, σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύονται στην εφημερίδα Yediot Aharonot.

Ο πρόεδρος της επιτροπής Εσωτερικής Ασφαλείας της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ Μάικλ ΜακΚόλ δήλωσε την Κυριακή ότι τo Boeing της Malaysia Airlines είναι πιθανόν να έπεσε θύμα αεροπειρατείας και να έχει προσγειωθεί σε άγνωστη τοποθεσία για να χρησιμοποιηθεί αργότερα ως «πύραυλος Κρουζ».

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή