facebook pixel

Πρεμιέρα για την Formula 1

Την Κυριακή το πρωί θα ανάψουν ένα-ένα και θα σβήσουν όλα μαζί τα φώτα της εκκίνησης για το πρώτο γκραν πρι της χρονιάς, αυτό της Μελβούρνης. Διαβάστε τα νέα οδηγικά δίδυμα, τις αλλαγές στους κανονισμούς, το πρόγραμμα και τις συγκινητικές κινήσεις των πιλότων προς τιμήν του επτά φορές πρωταθλητή, Μίκαελ Σουμάχερ.

Η δράση, λοιπόν, ξεκίνησε και φέτος για το πρωτάθλημα της Formula 1, με τους πιλότους να ανοίγουν το χορό με τις δύο πρώτες περιόδους των ελεύθερων δοκιμών. Μερικές ομάδες παρουσίασαν προβλήματα, η Red Bull εμφανίστηκε ως η πιο βελτιωμένη από τις δοκιμές εξέλιξης και ταχύτερους τους Φερνάντο Αλόνσο και Λιούις Χάμιλτον. Σήμερα οι τελευταίες κατατακτήριες για την pole position.

Οι ομάδες

Μόνο δύο ομάδες διατήρησαν το ίδιο οδηγικό δίδυμο με την περσινή χρονιά, οι Mercedes και Marussia. Όλες οι υπόλοιπες έχουν να παρουσίασουν κάτι νέο. Αυτές θα είναι οι νέες συνεργασίες:

Red Bull - Σεμπάστιαν Φέτελ, Ντάνιελ Ρικιάρντο

Caterham - Μάρκους Έρικσον, Καμούι Κομπαγιάσι

Lotus - Ρομάν Γκροζάν, Παστόρ Μαλντονάντο

Ferrari - Κίμι Ραικόνεν, Φερνάντο Αλόνσο

Marussia - Μαξ Τσίλτον, Ζουλς Μπιανσί

McLaren - Κέβιν Μάγκνουσεν, Τζένσον Μπάτον

Toro Rosso - Ζαν Ερίκ Βερν, Ντανιίλ Κβιάτ

Force India - Σέρχιο Πέρεζ, Νίκο Χούλκενμπεργκ

Mercedes - Νίκο Ρόζμπεργκ, Λιούις Χάμιλτον

Williams - Φελίπε Μάσα, Βαλτέρι Μπότας

Sauber - Άντρια Σούτιλ, Εστεμπάν Γκουτιέρες

Το πρόγραμμα

14-16 Μαρτίου Αυστραλίας Άλμπερτ Παρκ

28-30 Μαρτίου Μαλαισίας Σεπάνγκ

4-6 Απριλίου Μπαχρέιν Σακχίρ

18-20 Απριλίου Κίνας Σανγκάη

9-11 Μαΐου Ισπανίας Καταλούνια

22-25 Μαΐου Μονακό Μόντε Κάρλο

6-8 Ιουνίου Καναδά Ζιλ Βιλνέβ

20-22 Ιουνίου Αυστρίας Σπίλμπεργκ

4-6 Ιουλίου Μεγάλης Βρετανίας Σίλβερστοουν

18-20 Ιουλίου Γερμανίας Χοκενχάιμ

25-27 Ιουλίου Ουγγαρίας Ουγγαρόρινγκ

22-24 Αυγούστου Βελγίου Σπα

5-7 Σεπτεμβρίου Ιταλίας Μόντσα

19-21 Σεπτεμβρίου Σιγκαπούρης Μαρίνα Μπέι

3-5 Οκτωβρίου Ιαπωνίας Σουζούκα

10-12 Οκτωβρίου Ρωσίας Σότσι

31 Οκτωβρίου-2 Νοεμβρίου ΗΠΑ Όστιν

7-9 Νοεμβρίου Βραζιλίας Ιντερλάγκος

21-23 Νοεμβρίου Άμπου Ντάμπι Γιας Μαρίνα

Οι αλλαγές

Πρεμιέρα για την Formula 1

Μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει η φετινή χρονιά στην Formula 1, καθώς οι αλλαγές που έχουν γίνει σε τεχνικούς και όχι μόνο κανονισμούς είναι πολλές.

Πρώτα από όλα αλλάζουν οι κινητήρες, όπου οι V6 1.6 λίτρων τούρμπο αντικατέστησαν τους V8 2.4 λίτρων, κάτι που φέρνει τις περισσότερες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς. Το όριο των στροφών θα είναι 15.000 σ.α.λ αντί για 17.000, με τον κάθε κινητήρα να ζυγίζει μέχρι και 145 κιλά, ενώ για φέτος θα διατίθενται πέντε στις ομάδες αντί για οχτώ, που ήταν μέχρι πέρυσι, ενώ σε περίπτωση αντικατάστασης εξαρτήματος, όπως τούρμπο ή γεννήτρια η ποινή θα είναι 5-10 θέσεις και 20 αν οι μηχανικοί μιας ομάδας αναγκαστούν να αλλάξουν όλο το σύνολο.

Επίσης, ο στροβιλοσυμπιεστής θα είναι μονού σταδίου (single stage compressor), τη στιγμή που η ροή καυσίμου θα είναι μέχρι 100 κιλά ανά ώρα, με τη μέγιστη ποσότητα για έναν αγώνα να πέφτει στα 100 λίτρα, κάτι που εξοικονομεί καύσιμο μέχρι 30% σε σύγκριση με τους V8. Από εκεί και πέρα, με δεδομένες τις αλλαγές διαφοροποιείται και το σύστημα KERS (σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας).

Αυτό, πλέον, έχει διασπαστεί και αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, τον Motor Generator Unit-Kinetic και τον Motor Generator Unit-Heat.

Αλλαγές υπάρχουν όμως και στο κιβώτιο ταχυτήτων και τις αεροτομές. Το κιβώτιο θα είναι ημιαυτόματο με οχτώ σχέσεις αντί για εφτά, με την κλιμάκωσή του να προεπιλέγεται από την αρχή της σεζόν και τις ομάδες να δικαιούνται μόνο μία αλλαγή κατά τη διάρκεια αυτής, ενώ η FIA θα διαθέσει τέσσερα κιβώτια σε κάθε ομάδα για όλη τη χρονιά.

Όσον αφορά τις αεροτομές, το πλάτος μειώθηκε από τα 18 εκατοστά στα 16,5, η άκρη του ρύγχους χαμήλωσε από τα 55 εκατοστά στα 18,5 και το ύψος της βάσης, όπου ενώνεται το ρύγχος με το υπόλοιπο μονοθέσιο μειώθηκε από τα 62,5 εκατοστά στα 52,5.

Από τη νέα κατάσταση δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα ελαστικά της Pirelli, που φέτος έχουν νέα δομή και είναι ελαφρώς πιο σκληρά. Η πολύ μαλακή γόμα (κόκκινη) έχει εξελιχθεί στην κατανομή πίεσης αποτυπώματος και θερμοκρασίας, κάτι που βελτιώνει την πρόσφυση και τη συμπεριφορά.

Η μαλακή (κίτρινη) δίνει πλεονέκτημα στην εκκίνηση του αγώνα, αλλά και στο φινάλε έχοντας καλές επιδόσεις στην ταχύτητα. Η μέση (λευκή) είναι η μοναδική που... μοιράζει ισάξια την επίδοση και την αντοχή όντας η καταλληλότερη για πίστες με υψηλές ταχύτητες και φορτία. Η σκληρή (πορτοκαλί) έχει μεγαλύτερο χρόνο προθέρμανσης, μέγιστη αντοχή και μειωμένη αεροδυναμική.

Η ενδιάμεση (πράσινη) μπορεί να αποβάλει σχεδόν 25 λίτρα νερού το δευτερόλεπτο με μέγιστη ταχύτητα και να χρησιμοποιηθεί τόσο σε βρεγμένο, όσο και σε σιρκουί που στεγνώνει. Η βρόχινη έχει τη δυνατότητα να αποβάλει 65 λίτρα νερού το δευτερόλεπτο με τελική ταχύτητα, ανασχεδιασμένο πίσω πέλμα για περαιτέρω μείωση της υδρολίσθησης και είναι η κατάλληλη ακόμα και για αγώνα σε... ποικιλία συνθηκών.

Πέρα από το τεχνικό κομμάτι, αλλαγές υπάρχουν και στη βαθμολογία, τις ποινές, τις pole position και τους πιλότους. Αρχικά, θα υπάρχει διπλασιασμός των βαθμών στο τελευταίο γκραν πρι της σεζόν. Έτσι εκείνος που θα τερματήσει πρώτος θα πάρει 50 βαθμούς αντι για 25, ο δεύτερος 36 αντί για 18, ο τρίτος 30 αντί για 15 κ.ο.κ.

Πλέον, οι αγωνοδίκες θα έχουν το δικαίωμα να τιμωρούν τους πιλότους με ποινές πέντε δευτερολέπτων για μικροπαραβιάσεις, τη στιγμή που μπαίνουν στο πρωτάθλημα οι βαθμοί ποινής. Όποιος φτάσει τους 12 σε διάστημα 12 μηνών, τότε δε θα του επιτρέπεται να συμμετάσχει σε ένα γκραν πρι.

Ακόμη, οι πιλότοι επέλεξαν οι ίδιοι τους αριθμούς τους από το 2 έως το 99, με τον παγκόσμιο πρωταθλητή να παίρνει το 1 και τον αριθμό να διακρίνεται στο μονοθέσιο και στο κράνος του κάθε πιλότου, τη στιγμή που όποιος έχει τις περισσότερες pole position θα παίρνει ένα ξεχωριστό τρόπαιο, με αυτόν που έχει περισσότερα πλασαρίσματα στη δεύτερη θέση να το κατακτά σε ενδεχόμενο ισοπαλίας.

Τέλος, οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής να τρέχουν και με τους τέσσερις πιλότους τους (δύο βασικούς και δύο δοκιμαστές). Με αυτόν τον τρόπο, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου ελπίζει να κάνει πολύ πιο ανταγωνιστικό το πρωτάθλημα.

Συγκίνηση για τον “Σούμι”

Πρεμιέρα για την Formula 1

Με έναν ιδιαίτερο τρόπο θέλησαν να δέιξουν τον σεβασμό και την πίστη τους για ανάρρωση στον επτά φορές πρωταθλητή, Μίκαελ Σουμάχερ, δύο από τους οδηγούς της Formula 1. Πρόκειται για τον πρώην teammate του, Φελίπε Μάσα, και τον πιλότο της Red Bull και περσινό πρωταθλητή, Σεμπάστιαν Φέτελ.

Πιο συγκεκριμένα, ο Βραζιλιάνος της Williams πια έγραψε στο κράνος του τα αρχικά του Γερμανού, για να τον έχει πάντα μαζί του. “Συνεχίζω να προσεύχομαι και πιστεύω ότι μπορούν τα πράγματα να γίνουν καλύτερα για αυτόν και πως μπορεί να επιστρέψει. Προσεύχομαι κάθε μέρα για αυτόν. Είναι συνεχώς στο μυαλό μου και στο κράνος μου. Ο Μίκαελ είναι πάντα μαζί μου. Να είσαι δυνατός αδερφέ”.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπάστιαν Φέτελ, που έχει τη συνήθεια να ονοματίζει το μονοθέσιό του κάθε χρονιά. Φέτος, λοιπόν, η RB10 θα φέρει το όνομα “Σούμι”, προς τιμή του μεγάλου οδηγού, που τους τελευταίους δυόμισι μήνες δίνει σκληρό αγώνα για τη ζωή του.

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή