facebook pixel

Και περα απο τη μοστρα...

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

Το Stepway, η «φάκα» της Dacia προς όσους αρέσκονται όχι μόνο να επωφελούνται των αρετών του Sandero, αλλά και να δείχνουν τι οδηγούν, και αναμφίβολα της αλλάζει επίπεδο, χωρίς απαραίτητα να ζητά από εσάς να βάλετε βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Η Dacia όσο περνά ο καιρός κερδίζει ολοένα πόντους στη συνείδηση κυρίως του ευρωπαϊκού κοινού, που σαφώς την επιλέγει με οικονομικά κριτήρια, χωρίς να έχει τη διάθεση να της χαριστεί σε απαιτήσεις, λόγω και της στενής σχέσης που τη συνδέει με την μητρική Renault. Τα τελευταία δείγματα της Dacia, λοιπόν, κρίνονται θετικά και μπορούν να τεθούν στη λίστα του υποψήφιου αγοραστή που ιεραρχεί σωστά τις ανάγκες του και δεν ξοδεύει τα χρήματά του χωρίς λόγο. Το Sandero Stepway είναι μια τέτοια περίπτωση, γιατί εκτός από τις αντικειμενικές δυνατότητές του διαθέτει και μια πλήρως εξευρωπαϊσμένη εικόνα, την οποία διαπιστώσαμε έμπρακτα. Σε αυτό βοηθά τα μέγιστα και η "SUV" μορφή του, οπότε είναι λογικό να τραβά τα βλέμματα με βάση και το...μπόι του. Με μήκος, κάτι παραπάνω από τα τέσσερα μέτρα (4,020), πλάτος 1,990 μ. και ύψος 1,535 μ., το υπερυψωμένο Sandero είναι κοντά στις διαστάσεις ενός σούπερ μίνι, αλλά μοιάζει περισσότερο σε αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η σχεδίασή του είναι κλασική και δεν έχει τίποτα κοινό με τα Dacia του παρελθόντος, δείχνοντας περισσότερο κλασικό και όχι φθηνό ή ετεροχρονισμένο.

Η μάσκα και το ανανεωμένο λογότυπο της εταιρίας, μαζί με τα μεγάλα φώτα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της μπροστινής όψης του αυτοκινήτου. Δε λείπουν βέβαια κάποιες ανάγλυφες γραμμές που εκμοντερνίζουν το Stepway σε σχέση με το απλό Sandero. Πίσω το αυτοκίνητο δεν έχει να επιδείξει κάτι ιδιαίτερο, εκτός πάλι από το λογότυπο της μάρκας και επίσης το όνομα του μοντέλου. Οι πλαστικές ποδιές περιμετρικά και οι μπάρες οροφής δεν θα αφήσουν αδιάφορο κανέναν περαστικό, ο οποίος εύκολα θα πέσει στην παγίδα να συμπεριλάβει το Stepway στα τετρακίνητα έστω και στα light. Προς έκπληξή του θα διαπιστώσει πως το συγκεκριμένο Sandero είναι πέρα ως πέρα προσθιοκίνητο και τα μόνα χαρακτηριστικά που το βοηθούν να εγκαταλείψει την άσφαλτο, αν ποτέ συμβεί αυτό, είναι το σεβαστό ύψος που το χωρίζει από το έδαφος καθώς και ένας πετρελαιοκινητήρας με πλούσια αποθέματα ροπής. Ουσιαστικά η ανανέωση του Stepway, πέρα από τη νέα μάσκα και την ποιοτική αναβάθμιση του εσωτερικού, αφορά την τοποθέτηση των νέων κινητήρων του ομίλου.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi
Στο ανανεωμένο εσωτερικό του αυτοκινήτου οι πινελιές εκσυγχρονισμού είναι πλέον έντονες. Η απλότητα κυριαρχεί, τίποτα δεν μας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση, αλλά και τίποτα δε μας ενοχλεί. Η αναβαθμισμένη ποιότητα των υλικών, όπως υφάσματα και πλαστικά, είναι καλή για την κατηγορία της τιμής, ενώ το εντυπωσιακό είναι πως η συναρμογή των πλαστικών μερών είναι πολύ καλή. Οι διακόπτες είναι... ετεροχρονισμένοι αλλά είναι καλά τοποθετημένοι  στη θέση τους, χωρίς να κάνουν το παραμικρό «παίξιμο», όπως γίνεται συνήθως σε περιπτώσεις κακών εφαρμογών. Αντίθετα με τα χερούλια ανοίγματος της πόρτας, που σου δίνουν την εντύπωση μέτριας ποιότητας του μηχανισμού, αλλά και του υλικού που δείχνει κάπως ευαίσθητο. Αυτά για τους παρατηρητικούς, οι οποίοι θα εκτιμήσουν δεόντως την εποπτική θέση οδήγησης κυρίως όσοι αρέσκονται να κοιτούν «αφ' υψηλού». Η εργονομία είναι επίσης καλή, όλοι οι διακόπτες είναι μεγάλοι και απλοί στη χρήση, το στροφόμετρο και ταχύμετρο είναι ευανάγνωστα και υπάρχει και ένας υπολογιστής ταξιδιού ανάμεσα τους, που διαβάζεται αρκετά εύκολα. Οι «περίεργοι» θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με  την κόρνα, αφού δεν είναι τοποθετημένη πάνω στο τιμόνι αλλά πάνω στον αριστερό διακόπτη τιμονιού, όπως συνήθιζαν παλιότερα οι Γάλλοι. Ο διακόπτης ECO που συμπεριλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, σας δίνει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσετε ένα ακόμη πιο οικολογικό προφίλ λειτουργίας του κινητήρα. Η τιμή του Sandero Stepway ξεκινά από τα 14.640 ευρώ (13.485 ευρώ με απόσυρση) και τη θεωρούμε τίμια, αφού συνδυάζεται με γενναιόδωρο επίπεδο εξοπλισμού το οποίο περιλαμβάνει 4 αερόσακους, ESP, κλιματισμό, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και μπάρες οροφής. Σημειώστε επίσης πως η πετρελαιοκίνητη έκδοση επιβαρύνεται με μόλις 95 ευρώ για τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Τα δοκιμασμένα σε αρκετά μοντέλα της Renault μηχανικά μέρη δίνουν βροντερό παρόν και στο Stepway. Μπροστάρης φυσικά είναι ο ντίζελ κινητήρας του 1,5 λίτρου με τους 90 ίππους και τα σχεδόν 22,4 kgm ροπής. Ένας πολύ καλός ντίζελ, που τραβάει αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, είναι γραμμικός σε απόδοση (λίγο πάνω από τις 1700 στροφές αισθάνεται καλύτερα), έχει νεύρο και δύναμη έως την δεξιά περιοχή του στροφόμετρου, κάπου στις 4.700 στροφές, και μπορείτε μ' αυτόν να κάνετε άνετα προσπεράσματα και να κινείστε ευέλικτα. Όποιο ρυθμό κι αν επιλέξετε, η κατανάλωση παραμένει πάντοτε χαμηλά, ξεκινώντας λίγο πάνω από τα 5,0 λίτρα ανά 100 χλμ., τιμή σίγουρα εξαιρετική. Ο θόρυβος που παράγει ακούγεται αρκετά και θυμίζει ότι οδηγείτε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Το κιβώτιο πέντε σχέσεων με την αραιή κλιμάκωση δεν διεκδικεί δάφνες ακρίβειας στις αλλαγές, ωστόσο δεν θα προβληματίσει τον οδηγό, κάτι που ισχύει και για τα φρένα.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi
Σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, στην πόλη κινηθήκαμε εύκολα και ιδιαίτερα άνετα, το τιμόνι είναι ελαφρύ, όπως επίσης και ο συμπλέκτης. Η θέση οδήγησης βρίσκεται εύκολα και η ορατότητα είναι πολύ καλή, καθώς το κάθισμα ρυθμίζεται σε ύψος και οι γυάλινες επιφάνειες είναι μεγάλες. Στις υψηλές ταχύτητες της εθνικής οδού το Stepway κινείται με ασφάλεια, αρκεί να μην φτάσεις σε επίπεδο υπερβολής, οπότε αντιλαμβάνεσαι πως τα όρια του δεν είναι αυτά ενός Renault. Η ανάρτησή του είναι άνετη, αλλά στις στροφές επιτρέπει τις μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα, χωρίς να μας αφήνει περιθώρια γρήγορης οδήγησης (η οποία δεν είναι πάντως και κάτι που ταιριάζει με το χαρακτήρα του). Το σύστημα διεύθυνσης είναι καλό για την πόλη, αλλά δεν προσφέρει αίσθηση που προδιαθέτει για γρήγορους ρυθμούς σε ανοιχτό δρόμο, αφού είναι ελαφρύ και όχι άμεσο. Σε γενικές γραμμές, ο συνδυασμός ελαφρού συστήματος διεύθυνσης, αυξημένου κέντρου βάρους και αρκετού βάρους στον εμπρός άξονα από τον πετρελαιοκινητήρα, δεν σε προδιαθέτει να ανεβάσεις υπερβολικά το ρυθμό χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν θα κινηθείς με ασφάλεια σε κάθε περίπτωση. Άλλα είναι τα στοιχεία που προσμετρούν στο Stepway. Αφενός, η άνεση από την ανάρτηση με τις μεγάλες διαδρομές, και αφετέρου η ευκολία οδήγησης και από τα δυο φύλα. Παράλληλα τα πλούσια αποθέματα ροπής στις χαμηλές στροφές και το ύψος από το έδαφος σε παροτρύνουν να προσεγγίσεις την παραλία, κάτι που δεν θα έκανες με το συμβατικό Sandero.

Το Sandero Stepway δείχνει, αλλά δεν είναι ένα ειδικό αυτοκίνητο. Αυτό μόνο θετικά μπορεί να επιφέρει στην εξίσωση αξιολόγησής του. Είναι ένα τίμιο αυτοκίνητο σε καλή τιμή, με μπόλικη πρακτικότητα και ικανό κινητήρα που καίει ελάχιστα. Ταξιδεύει άνετα, ενώ αν χρειαστεί μπορεί να κινηθεί χωρίς να αγχώνει τον οδηγό και σ' ένα χωματόδρομο κι ας μη διαθέτει τετρακίνηση.


ΥΠΕΡ

  • Ευρωπαϊκή εικόνα
  • Ροπή κινητήρα
  • Κατανάλωση
  • Πρακτικότητα
  • Τιμή


ΚΑΤΑ

  • Ελαφρύ τιμόνι
  • Μέτρια ηχομόνωση

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή