facebook pixel

Η Malaysia Airlines «φοβαται το χειροτερο»

Διαλύθηκε στον αέρα το μοιραίο Boeing;

Καθώς οι έρευνες συνεχίζονται για τρίτο 24ωρο στην περιοχή όπου χάθηκε το στίγμα του αεροσκάφους Boeing 777-200 της Malaysia Airlines με τους 239 επιβαίνοντες, η παντελής απουσία ευρημάτων στο νερό οδηγεί τους ειδικούς στο συμπέρασμα ότι το αεροσκάφος δεν συνετρίβη στη θάλασσα αλλά από κάποια άγνωστη για την ώρα αιτία διαλύθηκε σε πάρα πολύ μεγάλο ύψος.

Κάποια αντικείμενα που εντοπίστηκαν από αεροσκάφος έρευνας και διάσωσης του Βιετνάμ στη θαλάσσια περιοχή νοτίως του Βιετνάμ δεν είναι βέβαιο ότι συνδέονται με τη συγκεκριμένη πτήση και μόνο όταν καταπλεύσουν στην περιοχή σωστικά πλοία θα διακριβωθεί η ταυτότητά τους. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι αν το αεροπλάνο είχε καταπέσει ανέπαφο στη θάλασσα από αυτό το ύψος και διαλυόταν κατά την πρόσκρουσή του στην επιφάνεια της θάλασσας, τα σωστικά συνεργεία θα είχαν εντοπίσει συγκεντρωμένα κάποια συντρίμμια. Οι αρχές της Μαλαισίας δεν έχουν εντοπίσει μέχρι στιγμής ενδείξεις δολιοφθοράς και συνδέουν την ενδεχόμενη διάλυση του με μηχανική βλάβη. 

Το χρονικό

Το αεροπλάνο απογειώθηκε από την πρωτεύουσα της Μαλαισίας στις 16:21 ώρα Ελλάδος την Παρασκευή και αναμενόταν να προσγειωθεί στο Πεκίνο στις 12:30. Ο πύργος ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας έχασε την επαφή με το αεροσκάφος στις 18:41 ώρα Ελλάδος.

Το αεροπλάνο εκτελούσε πτήση από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο και τα ίχνη του εξαφανίστηκαν πριν εισέλθει στον εναέριο χώρο της Κίνας.

Σύμφωνα με την εταιρεία, ο πιλότος του Μπόινγκ είναι έμπειρος και εργάζεται στη Malaysian Airlines από το 1981 έχοντας στο ενεργητικό του συνολικά 18.365 ώρες πτήσης.

Οι έρευνες 

Οι ομάδες έρευνας και διάσωσης με της συμμετοχή της Μαλαισίας, του Βιετνάμ, της Κίνας, της Σιγκαπούρης, των ΗΠΑ και των Φιλιππίνων, έχουν σταλεί στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, στην περιοχή που λογικά βρισκόταν το αεροσκάφος προτού χαθεί η επαφή.

Στο ραντάρ που παρακολουθούσε το αεροσκάφος της Malaysia Airlines φάνηκε ότι το Boeing 777 ενδέχεται να είχε κάνει αναστροφή και να επέστρεφε στην Κουάλα Λουμπούρ προτού εξαφανιστεί και γι αυτό τον λόγο οι μαλαισιανές ομάδες έρευνας έχουν επεκτείνει την επιχείρηση αναζήτησής τους στις δυτικές ακτές της χώρας, δήλωσε ένας αξιωματικός του στρατού της Μαλαισίας.

Βιετναμέζικα αεροπλάνα έρευνας και διάσωσης ανέφεραν την Κυριακή ότι εντόπισαν δύο «ύποπτες» κηλίδες πετρελαίου στα ανοικτά των ακτών της χώρας. Οι πετρελαιοκηλίδες εντοπίστηκαν σε δύο διαφορετικές τοποθεσίες: η μία βρισκόταν 150 χιλιόμετρα από το νησί Το Τσου και η άλλη 190 χιλιόμετρα από το ακρωτήριο Κα Μάο, δήλωσε στο γερμανικό πρακτορείο Ειδήσεων ο αναπληρωτής υπουργός μεταφορών, Φαμ Κουί Τιέου. 

«Οι πετρελαιοκηλίδες είναι ύποπτες, ωστόσο το αεροπλάνο δεν θα μπορούσε εκείνη τη χρονική στιγμή να έχει μειώσει ύψος», εξήγησε και πρόσθεσε ότι αποστέλλονται πλοία διάσωσης στην περιοχή, τα οποία όμως αργότερα επέστρεψαν στη βάση επειδή ήταν πολύ σκοτεινά.

Τα δεδομένα

  • Ειδικοί των Υπηρεσιών της Μαλαισίας εξετάζουν το οπτικό υλικό που έχουν καταγράψει οι κάμερες ασφαλείας και ανακρίνουν φρουρούς ασφαλείας και αξιωματικούς της υπηρεσίας μετανάστευσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ καθώς δεν αποκλείουν την πιθανότητα η εξαφάνιση του Μπόινγκ της Malaysia Airlines να συνδέεται με κάποια παραβίαση των κανόνων ασφαλείας του αεροδρομίου.

  • Σύμφωνα με την εταιρεία στους επιβαίνοντας περιλαμβάνονταν 152 Κινέζοι, 38 Μαλαισιανοί, 12 Ινδονήσιοι και 7 Αυστραλοί, καθώς και δύο βρέφη. Εξάλλου στο αεροσκάφος επέβαιναν τρεις αμερικανοί πολίτες, τρεις Γάλλοι, δύο Νεοζηλανδοί, δύο Ουκρανοί, δύο Καναδοί, ένας Ιταλός, ένας Ταϊβανέζος, ένας Ολλανδός και ένας Αυστριακός. Τα μέλη του πληρώματος ήταν 12. Ωστόσο η παρουσία δύο επιβατών, ενός από την Ιταλία και ενός από την Αυστρία διαψεύστηκε και τα  στοιχεία που καταγράφηκαν αποδίδονται σε κλεμμένα διαβατήρια. Οι δύο ύποπτοι είχαν Ευρωπαϊκά διαβατήρια —ενδεχομένως Ουκρανικά— και οι άλλοι δύο ένα κλεμμένο Αυστριακό κι ένα Ιταλικό. Οι αρχές της Μαλαισίας ερευνούν τις ταυτότητες τουλάχιστον δύο ακόμα επιβατών της πτήσης της Malaysia Airlines. Το γεγόνός αυτό προκαλεί υποψίες για το ενδεχόμενο στο αεροσκάφος εκδηλώθηκε αεροπειρατεία ή βομβιστική επίθεση.

  • Η οικογένεια ενός κινέζου επιβάτη του αεροσκάφους της Malaysia Airlines που έχει χαθεί από τα ραντάρ κάλεσε το κινητό του τηλέφωνο και κατάφερε να συνδεθεί, έτσι τώρα οι μαλαισιανές αρχές προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν το σήμα για να εντοπίσουν το Boeing, μετέδωσε σήμερα ο κρατικός τηλεοπτικός σταθμός της Κίνας Beijing Television. Ο τηλεοπτικός σταθμός ανακοίνωσε ότι κάλεσε επίσης το κινητό τηλέφωνο του άνδρα και αρχικά φάνηκε να λειτουργεί, όμως στη συνέχεια η κλήση διακόπηκε.

  • Όπως έγινε γνωστό, ένα φτερό του αεροσκάφους είχε υποστεί ζημιές το 2012, όμως είχε επισκευαστεί και το Boeing ήταν κατάλληλο για πτήση, διαβεβαίωσε η εταιρεία. Η Malaysia Airlines ανακοίνωσε ότι «φοβάται το χειρότερο». 

  • Οι αρχές έχουν ανακοινώσει ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις για επίθεση ή σαμποτάρισμα του αεροσκάφους. 

Αν επιβεβαιωθούν οι φόβοι αυτοί, ενδέχεται να πρόκειται για το πιο αιματηρό αεροπορικό δυστύχημα από το 2001, οπότε 265 άνθρωποι είχαν σκοτωθεί στις ΗΠΑ από τη συντριβή ενός Airbus A-300 της εταιρείας American Airlines.

Αν επιβεβαιωθούν τα χειρότερα,  θα πρόκειται για το πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα με Boeing από τότε που τέθηκε σε κυκλοφορία αυτός ο τύπος αεροσκάφους πριν από 19 χρόνια.

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή