facebook pixel

Mercedes E 250: Ένα σκαλοπάτι ψηλότερα

Η ανανεωμένη E Class ανεβαίνει ακόμα ένα σκαλοπάτι ψηλότερα στην κλίμακα της τεχνολογίας με τον εξαιρετικό νέο 2λιτρο κινητήρα στρωματοποιημένης καύσης φτωχού μίγματος, που προσφέρει δύναμη και επιδόσεις με λογική κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων σ' ένα αυτοκίνητο ούτως ή άλλως κορυφαίο σε ποιότητα, ασφάλεια και οδικά χαρακτηριστικά.

Εδώ και τρεις δεκαετίες η E-Class αποτελεί σήμα κατατεθέν των οικονομικά πετυχημένων, ένα αυτοκίνητο γοήτρου που ξεπερνάει (και σε μέγεθος, και σε τιμή) την έννοια του καλού οικογενειακού αυτοκινήτου και απευθύνεται σε λίγους (σε πολύ λίγους μάλιστα στην Ελλάδα της κρίσης, αφού το 2013 πουλήθηκαν μόλις 78 καινούργιες E-Class), οι οποίοι μπορούν να πληρώσουν και το αντίστοιχο κόστος. Ένα κόστος που, ακριβώς επειδή είναι μεγάλο, δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο ως πεδίο εφαρμογής νέων τεχνολογιών σε «μαζική» παραγωγή, οι οποίες μετά επεκτείνονται βαθμιαία και στα αυτοκίνητα των... κοινών θνητών. Η πρόσφατη ανανέωση της E-Class άλλωστε είχε περισσότερο ως στόχο την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών της Mercedes στους κινητήρες και τα συστήματα ασφαλείας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, παρά τις σχεδιαστικές αλλαγές, που γίνονται περισσότερο για τυπικούς λόγους, παρά γιατί το αυτοκίνητο χρειαζόταν «φρεσκάρισμα».


Την αίσθηση του «ακριβού» αυτοκινήτου την έχεις με το που θα βρεθείς στη θέση του οδηγού, όχι μόνο λόγω της ποιότητας των υλικών και της συναρμολόγησης, αλλά και λόγω της σημασίας στη λεπτομέρεια, της αίσθησης απόλυτης λειτουργικότητας που έχουν τα χειριστήρια, οι διακόπτες και τα όργανα, των ρυθμίσεων που υπάρχουν για να βολευτείς απόλυτα και να αφοσιωθείς στην οδήγηση χωρίς ενοχλήσεις. Οι χώροι φυσικά είναι άπλετοι, αλλά μεγάλους χώρους έχουν πλέον πολλά αυτοκίνητα, ακόμα και της μεσαίας κατηγορίας. Η Mercedes δεν προσπαθεί πια να επιβάλλει το κύρος των αυτοκινήτων της με τις διαστάσεις και τους χώρους, αλλά με την ποιότητα, την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα. Σ' ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο άλλωστε (4,879 μ. είναι το μήκος της E-Class) είναι εύκολο να προσφέρεις ούτως ή άλλως μεγάλους χώρους και για τους επιβάτες, αλλά και για τις αποσκευές (540 λίτρα χωράει ο μεγάλος χώρος αποσκευών).


Αυτό που σε κερδίζει είναι η άψογη εργονομία, μία θέση οδήγησης μ' ένα σωρό ρυθμίσεις που σου επιτρέπουν να βολευτείς με απόλυτη ακρίβεια, αρκετοί χώροι- ανοιχτοί και κλειστοί- για να βολευτούν τα διάφορα μικροπράγματα που κουβαλούν μαζί τους οι άνθρωποι σήμερα και γενικά αυτή η αίσθηση λειτουργικότητας και άνεσης που ξεπερνάει συνηθισμένα και χαρακτηρίζει ένα ακριβό αυτοκίνητο γοήτρου. Γιατί, βεβαίως, είναι ακριβή η E 250, ιδιαίτερα στην Ελλάδα της εξοντωτικής φορολογίας όπου η τιμή της ξεκινάει από 57.050 ευρώ χωρίς απόσυρση (54.250 με απόσυρση). Φυσικά το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλουσιότατο, όπως θα περίμενε κανείς σε μια λιμουζίνα γοήτρου. Στάνταρ είναι το ESP, το σύστημα ελέγχου απώλειας προσοχής (Attention Assist), το σύστημα ελέγχου απόστασης και πρόληψης συγκρούσεων (Collision Prevention Assist), 7 αερόσακοι (οι αερόσακοι κεφαλής καλύπτουν και τους πίσω επιβάτες), ενεργό καπό για την προστασία πεζών, hill holder και στέγνωμα φρένων σε υγρό δρόμο, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, αυτόματα φώτα, αυτόματοι καθαριστήρες, cruise control, σύστημα ελέγχου απώλειας πίεσης ελαστικών, σύστημα start/stop, ραδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού κλπ. Κι από εκεί και πέρα... λεφτά να έχεις, για να προσθέσεις όσα επιπλέον συστήματα άνεσης και ασφάλειας θέλεις, από τα δεκάδες που υπάρχουν στη λίστα του έξτρα εξοπλισμού της εταιρείας, από κάμερα με κάλυψη 360 μοιρών και αυτόματο σύστημα στάθμευσης κι από αυτόματο cruise control με διατήρηση της απόστασης από το προπορευόμενο αυτοκίνητο μέχρι αυτόματα φώτα και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει για το σύστημα πλοήγησης με τους χάρτες στα ελληνικά και τις ελληνικές οδηγίες.


Ο νέος 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού, που στην E 250 αποδίδει 211 ίππους, είναι ένα από τα κορυφαία προϊόντα της τεχνολογίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Χρησιμοποιεί για πρώτη φορά  τη διαδικασία της στρωματοποιημένης καύσης φτωχού μίγματος, που μειώνει σημαντικά την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, ενώ ταυτόχρονα η υπερτροφοδοσία εξασφαλίζει δύναμη και επιδόσεις, με αδιάψευστο μάρτυρα τα νούμερα. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι είναι εύστροφος, με σχεδόν «ηλεκτρική» λειτουργία με απόλυτη γραμμικότητα, ή ότι έχει μεγάλη ισχύ και ροπή, είναι κι ότι η μέγιστη ροπή του αρχίζει να αποδίδεται μόλις στις... 1.200 στροφές, κάτι που κάνει εξαιρετικά ξεκούραστη, όσο και ευχάριστη την οδήγηση του αυτοκινήτου (για να μην μιλήσουμε για την αυτονόητη ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει ένας δυνατός κινητήρας, ο οποίος εξασφαλίζει προσπεράσματα με ελάχιστη παραμονή στο αντίθετο ρεύμα).


Η άψογη συνεργασία με το εξαιρετικό αυτόματο επτάρι κιβώτιο της Mercedes με τις απόλυτα ομαλές αλλαγές τις οποίες σχεδόν δεν καταλαβαίνεις, απλά ενισχύει   τα παραπάνω και βελτιώνει ακόμα περισσότερο το τελικό αποτέλεσμα. Η Mercedes αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4'' και μέγιστη ταχύτητα 243 χλμ./ώρα, επιδόσεις σίγουρα πολύ καλές για μια λιμουζίνα, οι οποίες εντυπωσιάζουν ακόμα περισσότερο αν συνδυαστούν με τις τιμές της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Mόλις 135 g/km είναι οι τελευταίες, (στην πιο οικονομική έκδοση, φτάνοντας μέχρι τα 142 σε άλλες εκδόσεις) γεγονός που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο πληρώνει τέλη κυκλοφορίας μόλις 123 ευρώ και μπορεί να κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο της Αθήνας! Και μιλάμε για ένα μεγάλο αυτοκίνητο κοντά στα 5 μέτρα, με βάρος πάνω από 1.600 κιλά. Όσο για την κατανάλωση, μπορεί να πέσει στο ταξίδι κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ στην πόλη είναι φυσικά αυξημένη και κυμαίνεται γύρω από τα 13 λίτρα/100 χλμ., τιμή που και πάλι είναι πολύ καλή για ένα τόσο μεγάλο, δυνατό και γρήγορο αυτοκίνητο.


Η οδική συμπεριφορά δεν έχει αλλάξει σε κάτι σε σχέση με το αυτοκίνητο που είχαμε οδηγήσει πριν την ανανέωση, εξακολουθεί λοιπόν να είναι εξαιρετική. Παρά το μέγεθος και το βάρος του, που δεν φαίνονται καθόλου στον οδηγό, το αυτοκίνητο είναι πολύ ευκολοδήγητο, εντυπωσιάζει την ευθυβολία και τη σταθερότητά του στους ανοιχτούς δρόμους, αλλά και με το άψογο κράτημά του στις στροφές. Χωρίς εκπλήξεις, χωρίς δισταγμούς, χωρίς ασάφειες, ακολουθεί με ευκολία την πορεία που έχεις επιλέξει και σπάνια καταφεύγει στη βοήθεια του ESP, όταν πλέον ξεχάσεις ότι, όσο καλό αυτοκίνητο κι αν οδηγείς, οι νόμοι της Φυσικής ισχύουν για όλους! Τα άψογα φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που σου εμπνέει αυτό το αυτοκίνητο, ενώ το τιμόνι έχει μεν ικανοποιητική αίσθηση αλλά μέτρια επαναφορά, όπως σε όλες τις Mercedes. Φυσικά και η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι κορυφαία και πολύ καλή η άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις. Δεν θα συμβουλεύαμε όμως τους υποψήφιους αγοραστές να προτιμήσουν τα έξτρα λάστιχα προφίλ 40 με τις 19άρες ζάντες που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, γιατί τόσο χαμηλού προφίλ λάστιχα δεν ταιριάζουν στους ελληνικούς δρόμους με τις άπειρες λακκούβες και ανωμαλίες. Δεν μπορούν να απορροφήσουν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες γιατί είναι πολύ άκαμπτα, με αποτέλεσμα οι πιο έντονες απ' αυτές (που στην Ελλάδα είναι αρκετές!) να γίνονται αισθητές από τους επιβάτες. Μπορεί οι 19άρες ζάντες να δείχνουν πιο όμορφες, είναι κρίμα όμως να αγοράζεις ένα -ακριβό- αυτοκίνητο που μπορεί να προσφέρει κορυφαία άνεση χάρη στην πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει με τις αναρτήσεις του και να χαλάς αυτό το πλεονέκτημα για λόγους... ομορφιάς!


Δεν χωράει αμφιβολία ότι αυτή η E 250 είναι ένα αυτοκίνητο γοήτρου αντάξιο της φήμης της Mercedes. Ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε λίγους αλλά εντυπωσιάζει πολύ περισσότερους, προσφέροντας ένα συνδυασμό ασφάλειας, ποιότητας, άνεσης και τεχνολογίας πολύ πάνω από αυτό που αποκαλούμε «μέσο όρο». Ένα αυτοκίνητο που είναι επιβλητικό αλλά και αισθητικά σύγχρονο χωρίς να δείχνει τον όγκο του, που είναι γρήγορο χωρίς να επιβαρύνει υπερβολικά το περιβάλλον, που είναι «ακριβό» και ποιοτικό χωρίς να προκαλεί με υπερβολές ή κακογουστιά. Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εβδομάδα αυτή που ζήσαμε μαζί του!


ΥΠΕΡ

  • Εξαιρετικός κινητήρας με τεχνολογία αιχμής
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ασφάλεια
  • Εργονομία
  • Άνεση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση στο ταξίδι

ΚΑΤΑ

  • Τιμή
  • Μέτρια επαναφορά τιμονιού

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή