facebook pixel

Ford Kuga 1.6 (150 HP): Παιδί της εποχής του

Η προσθιοκίνητη έκδοση του Kuga ανοίγει για τη Ford την πόρτα για πρόσβαση στην πλειοψηφία των αγοραστών «τζιποειδών», που δεν ενδιαφέρονται πλέον για τετρακίνηση και περιπέτειες εκτός δρόμου, προσφέροντάς τους μεγάλους χώρους, ασφαλή οδική συμπεριφορά, πολύ ικανοποιητική άνεση, ποιοτική κατασκευή και πλούσιο εξοπλισμό, σε συνδυασμό μ' ένα πολύ καλό κινητήρα περιορισμένου κυβισμού, που προσφέρει καλές επιδόσεις και πολύ λογική κατανάλωση.

Το προηγούμενο Kuga, με τον μεγάλου κυβισμού βενζινοκινητήρα να αποτελεί μοναδική επιλογή, ήταν σίγουρα ένα «ειδικό» αυτοκίνητο για την Ελλάδα. Οι εξελίξεις της τεχνολογίας και της ευρωπαϊκής αγοράς έφεραν το νέο Kuga πολύ πιο κοντά στην ελληνική πραγματικότητα, με μια σειρά επιλογών για όλα σχεδόν τα γούστα, με μπροστινή κίνηση ή τετρακίνηση και, κυρίως, με έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα πολύ μικρότερου κυβισμού, σε δύο εκδόσεις ισχύος μάλιστα. Το αυτοκίνητο είναι πλέον πολύ πιο προσιτό σε τιμή και φορολογικές επιβαρύνσεις, ενώ υπάρχει τώρα και έκδοση χωρίς τετρακίνηση, που μπορεί να ανταγωνιστεί άμεσα αντίστοιχες προτάσεις άλλων κατασκευαστών, οι οποίες φαίνεται να συγκινούν μια σημαντική των μερίδα των αγοραστών αυτοκινήτων με «τζιποειδές» αμάξωμα. Αυτή η έκδοση αποτέλεσε και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής, μετά τις δοκιμές και των δύο τετρακίνητων εκδόσεων, βενζίνης και ντίζελ.


Φυσικά η ύπαρξη ή όχι τετρακίνησης δεν διαφοροποιεί σε τίποτα το αμάξωμα του Kuga που, με μήκος 4,524 μ., αποτελεί ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό αυτοκίνητο, με άνετους χώρους για 4 άτομα, ενώ μπορεί να μεταφέρει και ένα 5ο πίσω με πολύ λιγότερους συμβιβασμούς από πολλά άλλα αυτοκίνητα, καθώς το εξόγκωμα στο δάπεδο από το κεντρικό «τούνελ» είναι πολύ χαμηλό και η κεντρική κονσόλα δεν επεκτείνεται πολύ προς τα πίσω. Στην άνεση των πίσω επιβατών συμβάλλει επίσης και το γεγονός ότι η πλάτη των πίσω καθισμάτων είναι ρυθμιζόμενη. Το σύστημα αυτό επιτρέπει και την πολύ εύκολη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, για ν' αυξηθεί ο χώρος μεταφοράς αντικειμένων. Ήδη άλλωστε και με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους το Kuga έχει ένα μεγάλο χώρο αποσκευών που φτάνει τα 456 λίτρα, ενώ στην ευκολότερη αξιοποίησή του μπορεί να συμβάλει και η αυτόματη ηλεκτρική πίσω πόρτα που περιλαμβάνεται στον έξτρα εξοπλισμό. Το μόνο σημείο στο οποίο υστερεί λίγο το αυτοκίνητο είναι οι χώροι για μικροπράγματα και κυρίως οι ανοιχτοί, που δεν είναι πολλοί (ενώ το ντουλαπάκι και το «κουτί» ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα χωράνε αρκετά πράγματα).


Αρκετά καλή είναι και η θέση οδήγησης, αν και η κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης σημαίνει ότι δεν θα βρουν όλοι με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Ο οδηγός όμως κάθεται ψηλά, αυτό άλλωστε είναι και το πλεονέκτημα των κάθε είδους "SUV", έχει καλή εποπτεία του δρόμου, καλή ορατότητα προς τα όργανα και εύκολη πρόσβαση στα κάθε είδους χειριστήρια. Η ποιότητα κατασκευής δείχνει προσεγμένη, με καλά υλικά, μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και γενικά «γεροδεμένη» κατασκευή. Η τιμή του προσθιοκίνητου Kuga 1.6 ξεκινάει από 25.410 ευρώ χωρίς απόσυρση (το όφελος απόσυρσης είναι 1.358 ευρώ), με πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με Hill Launch Assist, 9 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κλειδαριές και καθρέφτες, ηχοσύστημα με USB Bluetooth και Emergency Assistance call, cruise Control, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ράγες οροφής κλπ. Ενδιαφέρον έχει επίσης ότι, με δεδομένη τη στροφή προς αυτήν την κατηγορία πολλών ευρωπαίων καταναλωτών που προέρχονται από μεγαλύτερες κατηγορίες και είχαν συνηθίσει σε πολύ πλούσιες προτάσεις, η νέα γενιά του Kuga ήταν μια καλή ευκαιρία για να προσφέρει σ' αυτούς η Ford όλα της τα ηλεκτρονικά συστήματα νέας γενιάς. Πρόκειται για συστήματα ασφαλείας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, οδηγικά βοηθήματα και συστήματα τηλεματικής, από το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος μέχρι το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος για την αποφυγή συγκρούσεων στην πόλη, από το ενεργό cruise control μέχρι το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης κι από το πλήρες ESP με τα διάφορα... συμπαρομαρτούντα (hill holder, λειτουργία αποφυγής ανατροπής, έλεγχος πορείας σε στροφή, έλεγχος ταλάντωσης ρυμουλκούμενου κλπ.) μέχρι τα διάφορα συστήματα ειδοποίησης για επικείμενο κίνδυνο (αλλαγή λωρίδας, ένταση προσοχής, έλεγχος τυφλού σημείου κλπ.)

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,6 λίτρων με τον άμεσο ψεκασμό και τους 150 ίππους αποτελεί ένα από τα καλύτερα δείγματα της νέας γενιάς κινητήρων που άλλαξαν εντελώς το τοπίο στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια. Με κυβισμό που δεν θεωρείται... τεκμήριο πολυτελούς διαβίωσης στην Ελλάδα, έχει ισχύ καλού ατμοσφαιρικού 2λιτρου της περασμένης γενιάς και ροπή ατμοσφαιρικού 2.5, αλλά με πολύ χαμηλότερη κατανάλωση! Περιττό να πούμε, λοιπόν, ότι ανταποκρίνεται εξαιρετικά στις ανάγκες του αυτοκινήτου και δεν μας άφησε ούτε μία στιγμή με την αίσθηση ότι χρειαζόμαστε παραπάνω δύναμη από αυτή που προσφέρει, παρά το ότι έχει να κινήσει ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο. Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι πολύ καλές, τα προσπεράσματα ταχύτατα και ασφαλέστατα, η λειτουργία του γραμμική και ομαλή και μπορεί με αυτόν να οδηγήσεις το αυτοκίνητο με αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν θέλεις, χωρίς άγχος και με χαρακτηριστική ευκολία, χάρη στην πολύ καλή ροπή του από χαμηλά.


Η καλή συνεργασία του κινητήρα με το πολύ εύχρηστο εξάρι κιβώτιο, που έχει σωστή κλιμάκωση για τις ελληνικές συνθήκες και δεν είναι υπερβολικά μακρύ, συμβάλλει ακόμα περισσότερο στην εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του κινητήρα και της καλή εκμετάλλευσης των δυνατοτήτων του, αλλά τελικά και προς τη συγκράτηση της κατανάλωσης σε λογικά επίπεδα, κάτι που στους ελληνικούς δρόμους δεν ευνοείται από τις μακριές σχέσεις που επιλέγουν ορισμένοι κατασκευαστές. Στην πράξη μπορείς κατά τη χρήση του αυτοκινήτου στην πόλη να συγκρατήσεις την κατανάλωση γύρω στα 9 λίτρα/100 χλμ. και στον αυτοκινητόδρομο γύρω στα 8-8,5 (στα «τζιποειδή» η κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο δεν πέφτει πολύ, εκτός αν κινείσαι με πολύ χαμηλές ταχύτητες -μέχρι τα 100 χλμ./ώρα- γιατί λόγω του σχήματός τους έχουν χειρότερη αεροδυναμική από τα σεντάν και απαιτείται περισσότερη ενέργεια για να υπερνικήσουν την αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση).


Στο δρόμο το προσθιοκίνητο Kuga έχει συμπεριφορά που -αναμενόμενα- είναι κάπως λιγότερο «ακριβής» από αυτήν του τετρακίνητου, αλλά και πάλι -Ford είναι άλλωστε!- είναι πολύ καλή για την κατηγορία του αυτοκινήτου. Βεβαίως οι κλίσεις στις στροφές είναι αυξημένες σε σχέση μ' ένα σεντάν (όπως σε όλα τα τζιποειδή), χωρίς όμως να δημιουργούν τονισμένες αντιδράσεις, υπερβολική υποστροφή κλπ. Η πρόσφυση είναι καλή και όλα γίνονται προοδευτικά και προβλέψιμα, ενώ το τιμόνι είναι μεν ελαφρύτερο από των άλλων Ford, αφού το αυτοκίνητο έχει και τετρακίνητη έκδοση που προορίζεται και για χρήση εκτός δρόμου, εξακολουθεί όμως να προσφέρει επαρκή πληροφόρηση και είναι ακριβές και άμεσο. Πρέπει επίσης να τονίσουμε ότι έχει γίνει μια εξαιρετική δουλειά στον τομέα των αναρτήσεων σε ό,τι αφορά την άνεση, οι κινήσεις του αμαξώματος πάνω από τις ανωμαλίες ελέγχονται πολύ καλά και το αυτοκίνητο προσφέρει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Προφανώς δεν είναι «μαγικό χαλί», δεν μπορεί να είναι τόσο άνετο ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου και έχει πιο σφιχτές αναρτήσεις σε σχέση με τα καλά σεντάν, είναι όμως από τα πιο πολιτισμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας του και δεν κουράζει το επιβάτες στους κακούς ελληνικούς δρόμους. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει να κινείσαι σ' ένα χωματόδρομο χωρίς το φόβο ότι το αυτοκίνητο θα «βρει» από κάτω, αλλά η έλλειψη τετρακίνησης δεν αφήνει φυσικά περιθώρια για κίνηση εκτός δρόμου, σε λάσπη η χιόνι κλπ. Τέλος, Τα φρένα έχουν κάπως «σπογγώδη» αίσθηση, αλλά είναι επαρκή.


Η συγκεκριμένη προσθιοκίνητη έκδοση του Kuga προφανώς δεν προσφέρει τα ίδια με τις τετρακίνητες, αφού περιορίζει τις δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου. Από την άλλη πλευρά, όμως, βάζει για πρώτη φορά τη Ford σε μια κατηγορία που προσελκύει αρκετούς αγοραστές, οι οποίο θέλουν αυτοκίνητο που να μοιάζει με «τζιπ», να είναι υπερυψωμένο και μεγάλο, αλλά δεν ενδιαφέρονται για κίνηση εκτός δρόμου, οπότε δεν χρειάζονται την τετρακίνηση που ανεβάζει το κόστος αγοράς και την κατανάλωση. Γι' αυτούς τους πελάτες το νέο Kuga αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση , αφού είναι ένα ευρύχωρο, ποιοτικό, καλά εξοπλισμένο, ασφαλές και άνετο στο δρόμο οικογενειακό αυτοκίνητο, ευχάριστο στην οδήγηση και με καλές επιδόσεις, το οποίο προσφέρεται σε λογική τιμή κι έχει και πολύ λογική κατανάλωση, σημαντικά χαμηλότερη από αυτήν του τετρακίνητου 1.6 των 180 ίππων. Με δεδομένο και το ότι ο κυβισμός του δεν είναι μεγάλος, προστατεύοντας τον ιδιοκτήτη του από τους παραλογισμούς του ελληνικού φορολογικού συστήματος, έχει σίγουρα τα προσόντα για να διεκδικήσει μια καλή θέση στην κατηγορία του.


ΥΠΕΡ

  • Χώροι
  • Ποιότητα κύλισης-άνεση από τις κορυφαίες της κατηγορίας
  • Τιμόνι
  • Δυνατός κινητήρας περιορισμένου κυβισμού
  • Εξοπλισμός


ΚΑΤΑ

  • Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
  • Χώροι για μικροπράγματα

Στο Pathfinder.gr χρησιμοποιούμε Cookies σε μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο site μας. Μάθε περισσότερα

Αποδοχή